قول همکاری برای راه‌اندازی دومین مرکز کانون در مناطق کم برخوردار فردوس

فرماندار شهرستان فردوس خراسان جنوبی در دیدار با مدیرکل کانون استان از آمادگی برای اختصاص زمین و اعتبار راه‌اندازی دومین مرکز فرهنگی کانون در مناطق کم برخوردار این شهر خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این دیدار که صبح روز پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ صورت گرفت، مهدی روشن سخنان خود را با قدردانی از خدمات مرکز فرهنگی هنری فردوس آغاز کرد و گفت: طی بازدید از کانون و نمایشگاه قصه‌های قرآنی که یک نمایشگاه هنری ارزشمند با هنرمندی کودکان و نوجوانان این شهرستان بود، یک بار دیگر شاهد کارهایی اثر گذار بودم.

فرماندار فردوس تاکید کرد: شعار سال ۱۴۰۲، از سوی مقام معظم رهبری «مهار تورم و رشد تولید» و به نوعی اقتصادی تعیین شده است، اما نباید از فرهنگ دور شویم، باید برای ایده‌پردازی و فعالیت‌های جذاب پژوهشی و دانش‌بنیان که زمینه چالش‌های فکری کودکان و نوجوانان را فراهم می‌کند، برنامه‌ریزی کنیم.

وی در همین حال برای واگذاری زمین به کانون و اختصاص اعتبار اولیه برای راه‌اندازی دومین مرکز فرهنگی هنری کانون در مناطق کم‌برخوردار و آسیب‌پذیر شهرستان فردوس قول مساعد داد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی نیز در ابتدای این دیدار گفت: شهرستان فردوس دارای اعضای کودک و نوجوان کتابخوان و توانمند در کارگاه‌های هنری است که تاکنون موفقیت‌های ارزشمندی کسب کرده‌اند.

طاهره حمیدی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته به استناد مطالبه عمومی خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان، برای توسعه خدمات کانون در شهرستان فردوس پیگیری‌های لازم انجام شد و امید است با مساعدت و همراهی فرمانداری بتوانیم در مناطق کم‌برخوردار و مناطق روستایی شاهد گسترش خدمات فرهنگی کانون برای کودکان و نوجوانان باشیم.

مدیرکل کانون خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت آسمان‌نمای دیجیتال سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره داشت و گفت: آسمان‌نمای دیجیتال در این شهرستان پاسخگوی سوال‌های علمی کودکان و نوجوانان درباره علم نجوم است و امیدوارم با بهره‌مندی از امکانات این آسمان‌نما شاهد بروز استعدادهای علمی این عزیزان باشیم.

همچنین در بخشی از این دیدار حمیدی از زحمت‌های اشرف دباغ فردوس مربی مسئول مرکز فردوس که به تازگی بازنشسته شده است قدردانی و زهراسادات رهی‌باغستانی را به عنوان سرپرست جدید مرکز فردوس معرفی کرد.

قول همکاری برای راه‌اندازی دومین مرکز کانون در مناطق کم برخوردار فردوس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =