برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته نجوم

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان چهارمحال وبختیاری به مناسب هفته جهانی نجوم برنامه‌های متنوعی را برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی  اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، هفته جهانی نجوم از روز دوشنبه ۴ اردیبهشت تا یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مراکز کانون پرورش فکری برگزار شد.

ویژه برنامه ی «از ثری تا ثریا» به مناسبت هفته جهانی نجوم توسط همکاران مرکز مجتمع برگزار شد.
این ویژه برنامه در روز دوشنبه ۹اردیبهشت ماه باحضور ۲۰۰نفر از دانش آموزان مدارس دخترانه پیروزی و پسرانه امام حسن مجتبی در سالن آمفی تئاتر اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا شد.
به نقل از کارگروه علمی استان این ویژه برنامه باهدف گرامی داشت هفته نجوم، آشنایی اعضا با سیارها و ستارگان، کهکشان و صورت فلکی درحاشیه بازدیدهای علمی از آسمان‌نمای دیجیتال کانون اجراشد.

برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته نجوم
اجرای قصه‌ی «ماه از آن به بالا چگونه به زمین افتاد» و نمایش خلاق «زمینی که در آن زندگی می‌کنیم»، مسابقه و بازی و سرگرمی  سیارک‌های گردان، خوانش متن ادبی با موضوع «آسمان من» و پخش کلیپ و انیمیشن « ماه من ماه ما» از برنامه‌های این ویژه برنامه بود.

برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته نجوم
در ادامه حضور آسمان نمای سیار در مرکز جونقان به مناسبت هفته جهانی نجوم  با عنوان «به بالا نگاه کن» برای دانش آموزان شهر جونقان در زیر چادر آسمان نمای سیار کانون به تماشای آسمان شب  نشستند.

مرکز بروجن به مناسبت هفته نجوم و با هدف کسب اطلاعات بیشتر دانش آموزان با فضا و سیارات و همچنین جذب عضو جدید تصمیم گرفت که با مدارس در روز ۵ اردیبهشت از آسمان‌نما سیار کانون بازدید کردند.
مراکز فارسان، گهرو و فرخشهر برنامه هایی در هفته نجوم برگزار کردند.

مربیان مراکز فارسان، فرخشهر و گهرو نیز در هفته‌ی نجوم قصه گویی از کتاب دخترک و ستاره، نمایش فیلم، معرفی کتاب‌های علمی با موضوع نجوم برای اعضا، پخش انیمیشن با موضوع نجوم،  معرفی ستارگان و سیارات، انجام فعالیت‌های تحقیقی را برگزار کردند.

مربیان در ابتدای هر بازدید ابتدا دانش آموزان را با کانون و فعالیت‌های کانون آشنا کردند؛ سپس برای آشنایی بیشتر بچه ها با نجوم و آسمان‌نمای سیار توضیح داده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =