بررسی راه‌های ترویج علوم و فنون فضایی در کانون پرورش فکری

با هدف توسعه علم و فناوری فضایی در حوزه کودک و نوجوان در نشست مشترکی با حضور مسوولان ارشد سازمان فضایی ایران و معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راهکارهای ترویج فناوری فضایی در کانون بررسی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست مشترک که با حضور حسین دلیریان، سخنگو و مشاور ریاست سازمان فضایی ایران، حامد بابایی، دبیر ترویج و اطلاع‌رسانی شورای عالی فضایی، ابراهیمی، مسوول دبیرخانه شورای عالی فضایی کشور، فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فروهر معدنی، مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کانون و نرگس لواسانی، معاون آموزش کانون برگزار شد، دو طرف ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت‌های فعالیت‌های حوزه کودک و نوجوان و فناوری فضایی کشور، راهکارهای توسعه فرهنگ فضایی و همچنین آشناسازی کودکان و نوجوانان کشور را با علوم و فنون فضایی بررسی کردند.

فرهاد فلاح در این دیدار با بیان گزارشی از تلاش‌های مسوولان کانون برای افزایش سطح مخاطب و تأمین نیازهای کودکان و نوجوانان در بخش‌های مختلف از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بر ایجاد کمیته‌های تخصصی در شاخه‌های مختلف مطابق نیازهای کودکان و نوجوانان تاکید و اعلام کرد: شماری از کمیته‌های تخصصی ایجاد شده است که به زودی اخبار آن اعلام می‌شود.

وی ابراز داشت: مطالعات ما نشان می‌دهد که کودکان و نوجوانان به علوم و فناوری‌های جدید علاقه و رغبت فراوانی نشان می‌دهند و حضور پرشور نوجوانان در رویداد گفت‌وگو با قصر آسمانی و پرسش و پاسخ از فضانوردان چینی این موضوع را اثبات کرد به همین دلیل به دنبال ساده‌سازی علوم فضایی، هوافضا، فناوری موشکی، پهبادها و امثال آن جهت عرضه به اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستیم.

در بخش دیگری از این نشست حسین دلیریان به عنوان سخنگوی سازمان فضایی ایران با تشریح ابعاد فعالیت‌های این سازمان بیان داشت: کارگروه اطلاع رسانی در حوزه فضایی به تازگی تشکیل شده است و تدوین برنامه در حوزه‌های ترویجی در بخش فضایی کشور جزو اهداف ماست که بخش کودک و نوجوان هم از نقاط هدف ترویجی برای سازمان فضایی ایران محسوب می‌شود.

وی همچنین تدوین سند جامع فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی در حوزه صنایع فضایی را جزو اولویت‌های این عرصه دانست و بر مشارکت کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان در تنظیم این سند تأکید کرد.

تدوین تفاهم نامه مشترک بین سازمان فضایی ایران و کانون پرورش فکری، برپایی نمایشگاه تخصصی صنایع فضایی ویژه کودکان و نوجوانان، تشکیل گروه‌های کارشناسی و راه‌اندازی کمیته تخصصی علوم و فناوری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر محورهای گفت‌وگوی مسئولان کانون و سازمان فضایی ایران بود.

بررسی راه‌های ترویج علوم و فنون فضایی در کانون پرورش فکری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =