در راستای تحقق تفاهم نامه کشوری کانون و سازمان آموزش و پرورش استثنایی صورت گرفت؛ بررسی راهکارهای توسعه خدمات برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه  

با برگزاری نشست مشترک  مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استان خراسان جنوبی با رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی، راهکارهای اجرایی توسعه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه مورد بررسی قرار گرفت.  

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی، صبح روز یکشنبه 17 اردیبهشت ماه 1402   با برگزاری نشست هم اندیشی در محل دفتر مدیر کل کانون استان، راهکارهای اجرایی تفاهم نامه همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی و کانون پرورش فکری  کودکان و نوجوانان کشور در راستای ارایه خدمات به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه مورد بررسی قرار گرفت. 
طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در ابتدای این نشست ضمن عرض تبرک هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم گفت:  طی چند سال اخیر همکاری  و تعامل بسیار خوبی بین کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش استثنایی استان ایجاد شده است و حاصل این همراهی بهره مندی  دانش آموزان با نیاز های ویژه و کم توان از خدمات کانون بوده است. 
حمیدی با بیان اینکه در حال حاضر کانون خراسان جنوبی دارای دو مرکز فراگیر در شهرستان های بیرجند و قاین می باشد گفت:  با هدف اجرای عدالت فرهنگی برای تمامی کودکان و نوجوانان ، توسعه مراکز فراگیر  در سال 1402 در دستور کار قرار دارد  که امید است در آینده نه چندان دور این مهم انجام شود. 
مدیر کل کانون خراسان جنوبی اضافه کرد: انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان آموزش و پرورش استثنایی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، اتفاق خجسته ای برای ارتقای سطح توانمندی های ادبی، هنری، مهارتی و اجتماعی به ویژه در زمان اوقات فراغت کودکان و دانش آموزان استثنایی است. 
حمیدی با اعلام آمادگی کامل برای اجرای مفاد تفاهم نامه در کانون خراسان جنوبی گفت: امید است از این پس شاهد حضور پررنگ¬تر کودکان و نوجوانان فراگیر و با نیازهای ویژه در سطح مراکز کانون باشیم و بتوانیم به شکوفایی استعدادهای این عزیزان کمک کنیم. 
در ادامه محسن ماندگار رییس آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان جنوبی ضمن قدردانی از برگزاری این نشست  با اشاره به سخن  مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) _ من به مسئولین توصیه می کنم که قضیه ی کودکان استثنایی را جدی بگیرند – گفت: این تفاهم نامه بهانه ای است برای بهتر دیده شدن بچه های با نیاز های ویژه، چرا که این عزیزان توانمندی های ویژه ای دارند. 
ماندگار خاطر نشان کرد: کودکان و نوجوانان استثنایی حق بهره مندی از حداقل امکانات را دارند و   خدمت به آنان باقیات و صالحات خواهد بود. 
در ادامه کارشناسان آموزش و پرورش استثنایی استان و کارشناسان کانون به ارایه پیشنهادات خود در راستای تحقق تفاهم نامه پرداختند و مقرر شد با تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان این دو مجموعه برنامه ریزی لازم انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =