شکل ساختاری قصه و نمایش بررسی شد

اولین کارگاه های مجازی انجمن های قصه گویی و نمایش عروسکی با حضور اعضای نوجوان و ارشد مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان سراسر استان لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ اولین کارگاه های مجازی انجمن های قصه گویی و نمایش عروسکی با حضور اعضای نوجوان و ارشد مراکز کانون سراسر استان همزمان به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
در این کارگاه ها اعضای مراکز کانون پرورش فکری خرم آباد به صورت حضوری و اعضای علاقمند به قصه گویی و نمایش عروسکی در سایر مراکز به صورت مجازی از طریق اتاق کنفرانس جلسات اداره کل کانون لرستان شرکت داشتند .
کارگاه های تخصصی قصه گویی و نمایش عروسکی با تدریس گلشن حسنوند مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره 3 خرم آباد و مربی قصه گویی بین المللی و کارگردان تئاتر، قرار است ماهی یک بار برگزار شود.
دراین کارگاه ها اعضای نوجوان و ارشد مراکز سراسر استان لرستان  در کارگاه قصه گویی با موضوع: « انتخاب قصه و ویژگی های لازم برای انتخاب قصه» و در کارگاه نمایش عروسکی باموضوع: « تعریف نمایش، نمایشنامه و تفاوت آن با داستان و قصه به لحاظ شکل ساختاری» بیشتر آشنا شدند.

شکل ساختاری قصه و نمایش بررسی شد


براساس این گزارش: در ابتدای کارگاه قصه گویی تعاریفی از قصه و قصه گویی و پیشینه توسط حسنوند بیان و مباحثی در خصوص انتخاب قصه و ویژگی های لازم برای انتخاب قصه مطرح شد و پس از آن اعضای شرکت کننده هرکدام قصه ای را انتخاب کردند که توسط مدرس کارگاه به صورت عملی و تئوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در خروجی این کارگاه، ویژگی های یک انتخاب درست از تمرین و توضیحات اعضا استخراج شد .
دربخش بعدی مدرس این کارگاه آموزشی تعاریفی از نمایشنامه و نمایش عروسکی مطرح کرد و به تفاوت آن با داستان و قصه به لحاظ شکل ساختاری پرداخت.
گلشن حسنوند چند تمرین عملی برای نوشتن متن نمایشنامه با تکیه بر دستور صحنه و دیالوگ نویسی ارائه داد و نکاتی که در نوشتن آنها که می بایست رعایت شود را تشریح کرد. ‌
در ادامه برای درک بهتر مفاهیم نمایش و دیالوگ های یک کار صحنه ای و عروسکی به صورت عملی نمونه هایی از سوی مدرس کارگاه به اجرا درآمد.
این کارگاه آموزشی با طرح سوالاتی از طرف اعضا و پاسخ از طرف مدرس کارگاه به پایان رسید.

شکل ساختاری قصه و نمایش بررسی شد

شکل ساختاری قصه و نمایش بررسی شد

شکل ساختاری قصه و نمایش بررسی شد


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =