شهرستان بدره ، میزبان تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور

اجرای نمایش عروسکی« آش سنگ» توسط گروه هنری تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، شادی و نشاط را برای کودکان و نوجوانان شهرستان بدره ،روستای پاکل و منطقه عشایری مله پنجاب به ارمغان آورد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ،صبح امروز نمایش عروسکی «آش سنگ» در شهرستان کم برخوردار بدره و روستای پاکل با هنرمندی گروه نمایش تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور برگزار شد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در این برنامه ضمن تقدیر از دستگاههای همراه در این برنامه فرهنگی اظهار داشت: در راستای توسعه ی فعالیت های فرهنگی و هنری با رویکرد شادی و نشاط در میان کودکان و نوجوانان مناطق محروم و کم برخوردار سطح استان به دعوت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ، تماشاخانه سیار کانون کشور به مدت ۴ روز مهمان کودکان و نوجوانان مناطق شهری روستایی و عشایری استان است.

ملوک هاشمی افزود:اجرای فعالیت های شادی بخش و بانشاط در میان کودکان و نوجوانان ضمن تقویت روحیه ی شادی و امید موجب کاهش آسیب های اجتماعی نیز می شود.

وی ادامه داد: حضور تماشاخانه سیار در مناطق کمتر برخوردار و محروم  در استان ایلام نشان از توجه به رعایت عدالت فرهنگی در میان این جوامع دارد.

این مسئول تصریح کرد: کودکان و نوجوانان و والدین و اولیای تربیتی که از برنامه های تماشاخانه سیار کانون بهره مند می شوند خاطرات خوب و زیبایی در ذهن شان برجا می ماند و شادی و نشاط فردی و اجتماعی در آنها از تاثیرات این بخش از کانون است.

وی یاد آور شد: اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ضمن همراهی در تمام اجراها در راستای توسعه و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و عشایری تعدادی کتاب را به کتابخانه مدرسه واقع در روستای پاکل اهدا و تعداد دیگری کتاب و لوازم التحریر را نیز بین کودکان و نوجوانان منطقه عشایری ماه پنجاب اهدا کرد.

فرماندار شهرستان بدره نیز در این برنامه ضمن تقدیر از مدیر کل کانون استان ایلام و حضور کارکنان این مجموعه در شهرستان بدره ،اظهار داشت: پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از نیازها و ضروریات جامعه ماست که باید بصورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

ناصر علیزاده تصریح کرد: با توجه به ذوق کودکان و نوجوانان برای شرکت در برنامه هایی شاد که علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی حاوی پیام های آموزشی و فرهنگی است بخصوص در شهرستان های کم برخورداری مانند بدره بیشتر احساس می شود.

وی با تأکید بر اینکه نگاه مدیر کل کانون استان بر توزیع عادلانه فرهنگی است، افزود: اجرای زنده گروه نمایشی تماشاخانه سیار که نمایش شاد آنها نشأت گرفته از کتابهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است باعث ایجاد شادی، هیجان و نشاط در بین کودکان و نوجوانان این شهرستان شد.

فرماندار بدره عنوان کرد: فراهم نمودن این امکانات برای اجرای نمایش‌های خیابانی برای شهرستانهای کم برخوردار بسیار سخت است اما به همت کانون استان این امکان در مناطق کم برخوردار فراهم شد.

وی با ابراز خرسندی از خدمات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در راستای ترویج شادی و نشاط اجتماعی در بین جامعه هدف ،افزود: امروز کودکان ونوجوانان شهرستان بدره توانستند در یک محیط شاد و پرهیجان برنامه ای پرمحتوا را تجربه کنند و انشاالله این برنامه های فرهنگی تداوم داشته باشد.

گفتنی است ؛این گروه امروز علاوه بر اجرا در شهرستان بدره ،در روستای پاکل و منطقه عشایری مله پنجاب به اجرای زنده پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =