کتابچه «کارنامه نشر کانون در سال ۱۴۰۱» منتشر شد

کتابچه «کارنامه نشر کانون در سال ۱۴۰۱» در آستانه برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از سوی مدیریت نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون پرورش فکری منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان پرسابقه‌ترین نهادی که برای کودکان و نوجوانان ایرانی کتاب منتشر می‌کند، ۱۰۰ عنوان کتاب چاپ اول و ۶۰۰ عنوان کتاب بازنشری با موضوع‌های مختلف در سال ۱۴۰۱ به چاپ رسانده است.

کتاب‌های مصور، شعر (کودک و نوجوان)، مرغک، رمان، نمایش‌نامه، سرگرمی، آموزشی، ارزشی (دفاع مقدس، تاریخی، پژوهشی) موضوع‌هایی هستند که در این ۷۰۰ عنوان اثر به چشم می‌خورد.

این آثار تمام گروه‌های سنی از پیش دبستان تا پایان دبیرستان و نیز اولیا و مربیان را دربرمی‌گیرد.

برهمین اساس در آستانه برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کتابچه‌ای با عنوان «کارنامه نشر کانون در سال ۱۴۰۱» در قطع خشتی منتشر شده است.

نسخه الکترونیک این کتابچه در سایت‌ کانون پرورش فکری به نشانی kanoonnews.ir و پرتال کودک و نوجوان کانون به نشانی kpf.ir برای علاقه‌مندان قابل دسترسی است.

از جمله کتاب‌های معرفی شده در این کتابچه در گروه سنی نوباوه (بالای ۴ سال) می‌توان به «کبوتر ساندویچ پیدا می‌کند» با نویسندگی و تصویرگری مو ویلمز و ترجمه علی خاکبازان، «لاک‌پشت و پروانه» به نویسندگی اعظم بزرگی و تصویرگری بهار اخوان و «آخ پایت را بلند کن» به نویسندگی سوسن حیاتی و تصویرگری ملیکا جمشیدیان و... اشاره کرد.

کتاب‌های «نقشه‌ی سنجاقک» به نویسندگی مژگان بابامرندی و تصویرگری فرشته جعفری‌فرمند، «اردک سرخ» سروده سعیده موسوی‌زاده و با تصویرگری فاطمه خسرویان و «لنگ کفش قرمز» به نویسندگی تانگ سولان، تصویرگری وانگ که و ترجمه علی خاکبازان و... نیز برای گروه سنی نوخوان (بالای ۷ سال) مناسب است.

در گروه سنی نونهال (بالای ۹ سال) هم کتاب‌های «خواب من پرنده است» سروده زهرا داوری و تصویرگری فاتیما کریمی، «سفر در کاموا» به نویسندگی پری رضوی و تصویرگری یگانه یعقوب‌نژاد و «سوراخ» با نویسندگی و تصویرگری ایویند تورشتر و ترجمه زهرا احمدی و... به چشم‌خورد.

کتاب‌های «هنگام باران بود» سروده سیدحبیب نظاری و تصویرگری هما رستمی، «خداحافظ عمو میر» به نویسندگی حمید نوایی‌لواسانی و تصویرگری ریحانه آل‌شیخ و مجموعه «کودکی نامداران» با نویسندگی پرویز امینی و تصویرگری مرتضی یزدانی و... مربوط به گروه سنی نونگاه (بالای ۱۲ سال) است.

از جمله کتاب‌های گروه سنی نوجوان (بالای ۱۵ سال) هم می‌توان کتاب‌های «گریز از سال صفر» به نویسندگی حسین قربانزاده‌خیاوی، «اشک ماه» منتخب اشعار شاعران نوجوان و «فوتبال در فصل شکار» به نویسندگی مژگان کلهر و... را نام برد.

همچنین کتاب‌های «کاوش و بینش» به نویسندگی محبوبه اسپیدکار، «کارگاه شعر» به نویسندگی اسماعیل امینی و «مشق سرمشق» به نویسندگی مجید حسینی و... مناسب برای اولیا، مربیان و پژوهشگران است.

غرفه‌های کانون در سالن جنوبی ناشران کودک و نوجوان غرفه ۱۸۱، سالن ناشران عمومی واقع در راهروی ۱۴، غرفه ۷ و بخش جنبی کودک و نوجوان مصلی تهران خواهد بود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر عرضه آثارش در نمایشگاه کتاب تهران به صورت حضوری، هم‌زمان کتاب‌هایش را در بخش مجازی و از طریق سایت ketab.ir نیز در معرض فروش گذاشته است.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

کتابچه «کارنامه نشر کانون در سال ۱۴۰۱»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =