کانون پرورش فکری باید حامی انتشارات کودک باشد

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در بازدید از غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، یکی از مأموریت‌های کانون را حمایت از دیگر انتشارات حوزه کودک و نوجوان دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رئیس جمهوری صبح روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ ١۴٠٢ در بازدید کوتاه خود از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش ناشران کودک و نوجوان حضور پیدا کرد و با برخی از ناشران این بخش به گفت‌وگو پرداخت.
انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از غرفه‌هایی بود که آیت‌الله رئیسی در آن حضور پیدا کرد و با حامد علامتی مدیرعامل کانون به گفت‌وگو پرداخت.

۳میلیون جلد کتاب برای نمایشگاه چاپ کردیم
مدیرعامل کانون ابتدا گزارشی به رئیس جمهوری ارائه کرد و اظهار داشت: کانون به تازگی ۵۰۰ عنوان کتاب با شمارگان ۳میلیون جلد منتشر کرده است.
حامد علامتی افزود: کانون همچنین با ۷۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی شرکت کرده است و بنا داریم با پایان یافتن نمایشگاه، این کتاب‌ها را به کتابخانه‌های کانون در سراسر کشور اهدا کنیم.

کانون پرورش فکری باید حامی انتشارات کودک باشد
رساندن کتاب به دست کودکان اهمیت بسیاری دارد
آیت‌الله رئیسی هم در غرفه انتشارات کانون اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید علاوه بر فعالیت در حوزه توزیع و انتشار کتاب در حوزه کودک روی امر کیفیت چاپ هم توجه داشته باشد.
وی افزود: یکی از مأموریت‌های دیگر کانون باید حمایت از دیگر انتشارات حوزه کودک باشد. این حمایت هم شامل خریداری آثار آنان و توزیع و عرضه در کتابخانه‌های مدارس است و هم ارائه موضوع به آنان برای تألیف کتاب است. علامتی در این خصوص گفت: کانون خود را رقیب انتشارات حوزه کودک نمی‌داند.
رئیسی با اشاره به اینکه تألیف کتاب امر مهمی است اما انتقال و رساندن این کتاب‌ها به دست کودکان از اهمیت بیشتری برخوردار است، گفت: کانون نهاد بسیاری مهمی است که وظیفه پرورش فکر کودکان و نوجوانان را هم بر عهده دارد.
رئیس جمهور در این بازدید از کتاب‌های به خط بریل کانون پرورش فکری هم دیدن کرد و از انتشار این آثار قدردانی کرد.

در این بازدید محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند رئیس سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و علی رمضانی سخنگو و قائم‌مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم حضور داشتند.

کانون پرورش فکری باید حامی انتشارات کودک باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =