سفر یک روزه مدیرکل کانون استان گیلان به شهرستان سیاهکل

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان به منظور ارتقای سطح هم‌گرایی فرهنگی و افزایش گستره فعالیت‌های کودک و نوجوان محور این مجموعه در سطح استان، به شهرستان‌سیاهکل سفرکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، تثبیت مرجعیت کانون پرورش فکری در حوزه کودک و نوجوان و تحقق شعار «هرخانه یک کانون و هر مادر یک مربی» از سیاست‌های این مجموعه فرهنگی در سطح کلان و در جهت تحقق چشم‌انداز نظام‌آموزشی کشور است و در این مسیر، افزون بر افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی کودک و نوجوان‌محور، ارتقای سطح هم‌گرایی و تعامل فرهنگی با تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان این حوزه در دستورکار قراردارد.

برهمین‌اساس نیز از سوی دست‌اندرکاران کانون استان گیلان، افزون‌بر برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی‌ با مسئولان فرهنگی در مرکز استان، سفرهای شهرستانی و دیدار با مسئولان و فعالان عرصه فرهنگ در شهرستان‌ها مدنظر قرارگرفته‌است.

سفر روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ مدیرکل کانون پرورش فکری استان گیلان به شهرستان سیاهکل، شرکت در شورای اداری شهرستان، دیدار با امام جمعه، تجلیل از خانواده معظم شهدا و تشکیل شورای فرهنگی، گامی در همین مسیر و در جهت تحقق اهداف و سیاست‌های کلان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود.

این سفرشهرستانی که با هدف تعمیق تعاملات فرهنگی و هم‌سو با سیاست‌های کلان کانون کشور صورت‌گرفت، با برگزاری جلسه اداری شهرستان سیاهکل و حضور فرماندار و مسئولانی از آموزش و پرورش، اتاق اصناف، هلال احمر، صنعت‌معدن و تجارت، نهادکتاب‌خانه‌ها، بسیج اصناف، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، محیط‌ریست، تعزیرات حکومتی و عضو شورای اسلامی شهر همراه‌شد.

سفر یک روزه مدیرکل کانون استان گیلان به شهرستان سیاهکل

فرماندار شهرستان سیاهکل ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، درباره اهمیت فعالیت در حوزه کودک ونوجوان صحبت‌کرد و از لزوم برنامه‌ریزی درسایه تدبیر و تدبر مسئولان برای برای آیندسازان سخن‌گفت.

امین بابایی در ادامه، تاکید مقام معظم رهبری( مدظله‌العالی) بر ضرورت جهادتبیین را یادآورشد و با بیان این‌که این مهم، بستری برای فراخوان نسل کودک و نوجوانان جهت مشارکت‌های اجتماعی‌است، گفت: تربیت ذهن و روح این نسل و فرهنگ‌سازی، نخستین گام برای دست‌یابی به این هدف محسوب‌می‌شود.

وی در همین زمینه افزود: «ایجاد وبال برای آینده، گناهی نابخشودنی‌است» و از این رو ضرورت‌دارد زمینه‌های پویایی ذهنی و طراوت هرچه بیش‌تر نسل کودک و نوجوان را فراهم‌کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان سیاهکل بر این اساس، ایجاد زیرساخت‌های مناسب فرهنگی، اجرای برنامه‌های مشترک و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دو و چندجانبه را راهکاری سازنده ارزیابی‌کرد و گفت: هدف از برگزاری این نشست با حضور مسئولان فرهنگی شهرستان نیز به همین‌منظور و  درجهت همراهی هرچه‌بیش‌تر با کانون پرورش فکری است که مجری‌گری، پیگیری و جنگندگی در عرصه فرهنگ و آینده‌سازی را برعهده‌دارد.

او اضافه‌کرد: هرجایگاه مدیریتی، ثمره خون هفتاد و دو شهید والامقام انقلاب اسلامی است و از این رو تلاش‌داریم با هماهنگ‌ترین دوستان و شرکای فرهنگی، نگاه جدیدی که مبتنی بر روحیه انقلابی و جهادی است، در عرصه فرهنگ شهرستان جاری و ساری شود.

وی هم‌چنین، از عزم جدی مسئولان سیاهکل، برای اختصاص خودرو جهت راه‌اندازی مرکز سیار روستایی کانون  خبرداد و گفت: گشایش کانون زبان در شهرستان و سفر تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان مورد استقبال است و از این حرکت‌های مبارک فرهنگی، حمایت‌می‌کنیم.

مدیرکل کانون استان گیلان هم با ابراز خرسندی از نگاه فرهنگی حاکم بر شهرستان گفت: فعالیت ‌در عرصه فرهنگ، نیازمند اراده، باورمندی و کفش آهنین است و کانون پرورش فکری تلاش‌دارد تا در سایه هم‌گرایی فرهنگی، به تربیت نسلی در تراز انقلاب و پرورش سربازان امام زمان (عج) کمک‌کند.

سیدجلیل میرعظیمی در ادامه صحبت‌های خود به اهداف و برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پرداخت و در تشریح سیاست‌های این مجموعه فرهنگی گفت: بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه، هدف‌مند و ارایه‌آموزه‌های کتاب‌محور و مبتنی بر تعالیم دینی و اسلامی در قالب‌ آموزش‌های غیر مستقیم، از اولویت‌هایی این نهاد به‌عنوان مکمل نظام تعلیم و تربیت کشور به‌شمارمی‌رود.

وی در تبیین اهمیت برنامه‌های کانون پرورش فکری، به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در ارتباط با لزوم تقویت و تعمیق فعالیت‌های پرورشی در کشور اظهارکرد: غنی‌سازی اوقات فراغت‌ مخاطبان، مدیریت حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و ایجاد هم‌گرایی فرهنگی، از  جمله اهدافی است که از برای نیل به این هدف دنبال‌می‌شود.

او تعامل کانون پرورش فکری با تمامی دستگاه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه کودک ونوجوان را یادآورشد و با مهم‌توصیف‌کردن هم‌گامی با فن‌آوری‌های روز و پاسخ‌گویی به نیازهای نسل امروز گفت: کوتاهی در این امر، «ترک فعل‌» است و برهمین‌اساس، تمامی تلاش بر تربیت کودکان و نوجوانانی متعهد، متخصص و باورمند متمرکز خواهدشد.

تشریح برنامه‌های این مجموعه برای راه‌اندازی کانون زبان در سیاهکل، دعوت از تماشاخانه سیار کانون برای حضور در استان گیلان و سفر به شهرستان سیاهکل و هم‌چنین، «اجرای طرح با بچه‌های روستا» از محورهای سخنان سیدجلیل میرعظیمی در این نشست بود و وی عین‌حال، اختصاص خودرو را به منظور راه‌اندازی مرکز سیار کانون پرورش فکری در شهرستان سیاهکل و خدمات‌رسانی هرچه بهتر به کودکان و نوجوانان روستایی و مناطق کم‌برخوردار خواستارشد.

سفر یک روزه مدیرکل کانون استان گیلان به شهرستان سیاهکل

سفر یک روزه مدیرکل کانون استان گیلان به شهرستان سیاهکل

مدیرکل کانون استان گیلان هم‌چنین، در سفر به شهرستان سیاهکل با امام جمعه شهرستان دیدار و از برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون زبان برای افزایش آگاهی و توان‌مندی کودکان و نوجوانان سخن‌گفت.

حجّت‌الاسلام و المسلمین محمد کریمی صحبت‌های خود در این دیدار را با حدیثی از امام جعفر صادق(ع) در ارتباط با طلب یاری برای تربیت فرزند آغازکرد و این حرکت آموزشی از سوی این سرچشمه فیاض علم و دانش را گویای اهمیت موضوع قلمدادکرد.

امام جمعه شهرستان سیاهکل در همین‌حال، از تهاجم فرهنگی دشمن سخن‌به‌میان‌آورد و با بیان این‌که از نوآموزان مهدهای کودک، کودکان، نوجوانان و جوانان، از مهم‌ترین اهداف دشمنان به‌شمارمی‌روند، تصریح‌کرد: کانون، بال‌های پرواز آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت است و از این رو، از فعالیت‌های این مجموعه برای مقابله با تهدیدهای اجتماعی و فرهنگی حمایت‌می‌کنیم.

پویایی کانون پرورش فکری شهرستان سیاهکل و نقش تاثیرگذار آن در فرهنگ‌سازی، از دیگر مواردی بود که در سخنان حجّت‌الاسلام کریمی مورد توجه قرارگرفت و وی در این میان، از مسئولان کانون پرورش فکری  برای ارایه خدمات فرهنگی به نسل کودک و نوجوان قدردانی‌کرد.

سفر یک روزه مدیرکل کانون استان گیلان به شهرستان سیاهکل

سفر یک روزه مدیرکل کانون استان گیلان به شهرستان سیاهکل

دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهدا، از برنامه‌های سفر یک روزه مسئولان کانون پرورش فکری و کانون زبان استان گیلان  به شهرستان سیاهکل بود

طی این آیین، کانونی‌ها و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان با حضور در منزل شهیدان حمید احمدیان و بهمن قهرمانی، از خانواده معظم این شهدا قدردانی‌کردند.

سفر یک روزه مدیرکل کانون استان گیلان به شهرستان سیاهکل

سفر یک روزه مدیرکل کانون استان گیلان به شهرستان سیاهکل

سفر یک روزه مدیرکل کانون استان گیلان به شهرستان سیاهکل

سفر یک روزه مدیرکل کانون استان گیلان به شهرستان سیاهکل

تشکیل شورای فرهنگی به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سیاهکل، از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه به‌شمارمی‌رفت.

سفر یک روزه مدیرکل کانون استان گیلان به شهرستان سیاهکل

سفر یک روزه مدیرکل کانون استان گیلان به شهرستان سیاهکل

شایان‌ذکر است، در این سفر، عارف روشن، مدیرکانون زبان گیلان، جعفرمجیدی، مسئول حراست کانون پرورش فکری استان، سمیه رنجبر، مربی‌مسئول و ۲ عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری سیاهکل در این سفر مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را همراهی‌کردند.

مداحی و خوانش متن ادبی از سوی اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیاهکل  نیز از نقطه‌های روشن برنامه‌ها بود و از سوی حاضران مورد تشویق قرارگرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =