استقبال خوب مخاطبان از کتاب‌های کانون در نمایشگاه کتاب

مدیرکل انتشارات کانون پرورش فکری از استقبال بالای مخاطبان از کتاب‌های کانون در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاطمه طارمی درباره سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: در مورد کتاب‌هایی که کانون منتشر کرده، به نظر می‌رسد تقاضای کودکان و نوجوانان برای خرید کتاب‌های جدید خیلی خوب است. ما نامه‌های زیادی از حوزه بازرگانی داشتیم که انبار از فلان کتاب خالی شده و دوباره چاپ کنید.

وی افزود: مطابق روند شش ماه پایانی سال قبل و استقبال بالای کودکان و نوجوانان، پیش‌بینی‌ام این است که نمایشگاه پرباری داشته باشیم.

طارمی با اشاره به کتاب «هرجا تو باشی» سروده غلامعلی حداد عادل بیان کرد: اگر تعریف درستی از شعر نوجوان ارائه بدهیم؛ شعری است ‌که زبان ساده و سالمی دارد و می‌تواند با دایره لغات نوجوان قابل درک و هضم باشد. یک بخشی هم بخش قالب است، قالب غزل شاید ویژه‌ی شعر نوجوان نباشد و قالب چهارپاره بیشتر مناسب سرود نوجوان است.

مدیرکل انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: اما من فکر می‌کنم انتخاب این کار باب تازه‌ای شود برای نوجوانان ما که قالب کلاسیک را دوست دارند. چه بسا بسیاری از نوجوانان ما شعر و غزل فاضل نظری را می‌خوانند.

وی ادامه داد: این به این معنا نیست که نوجوانان ما فقط قالب رباعی یا چهارپاره را می‌پسندند بلکه به هر شعری که مناسب، سالم و به زبان فکری نوجوان نزدیک باشد، علاقه دارند.

طارمی تصریح کرد: در نگاه کلی این کتاب فضای ذهنی خود آقای دکتر حدادعادل و نگاه ایشان به هستی و جهان‌آفرینش است. حتی در اشعاری که از واقعه‌ی عاشورا و شهدای کربلا صحبت می‌کنند سعی می‌کنند از عناصر طبیعت برای رساندن منظور خودشان استفاده کنند. بنابراین این سفارش شعر نوجوان نبوده بلکه دیدگاه شاعر بوده که ما آن را به نوجوانان عرضه می‌کنیم. در ادامه باید دید مخاطب تا چه اندازه با این کتاب ارتباط برقرار کرده و این سبک شعر را دوست دارد.

مدیرکل انتشارات کانون پرورش فکری با بیان اینکه کتاب «هرجا تو باشی» می‌تواند از لحاظ عروضی و همچنین از لحاظ قالب‌ها، کتاب آموزشی خوبی برای نوجوان‌های ما باشد ادامه داد: در گام‌های اولیه‌ی آموزش غزل و مطالب کلاسیک، این کتاب به دلیل فرم خود می‌تواند به کمک نوجوان برود. یعنی نوجوان درگیر پیچش‌های زبانی و پیچش‌های محتوایی نمی‌شود، بلکه با یک شعر روان و ساده با یک بحر عروضی مشخص روبه‌رو می‌شود و می‌تواند با کتاب ارتباط بگیرد.

وی اظهار کرد: کانون منتظر کودکان و نوجوانان و مخاطبان خود است، کتاب‌ها را برای آن‌ها تولید می‌کند و نیازسنجی کرده است. منتظر هستیم تا نظر و انتقادهای نوجوانان را در مورد موضوع‌هایی که حول آن کتاب تولید می‌کنیم بشنویم تا بتوانیم کارهایی برای‌شان تولید کنیم که ویژه‌ی خود نوجوان‌هاست. می‌خواهیم نوجوانان ارتباطشان را با کانون قطع نکنند.

فاطمه طارمی در پایان گفت: امروز بسیاری از شاعران و نویسندگان دست‌شان را در دست کانون گذاشته‌اند، هر کودک و نوجوانی که می‌خواهد با نویسنده‌ای ارتباط بگیرد کافی‌ است به کانون مراجعه کند یا با دفتر ما تماس بگیرد تا بتوانیم به‌طور مستقیم بین او و نویسنده یا شاعری که علاقه‌مند است با او گفت‌وگو کند، ارتباط برقرار کنیم.

بر اساس این گزارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تازه‌ترین کتاب‌هایش را در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با ۱۰ درصد تخفیف برای عموم و ۱۵ درصد برای فرهنگیان عرضه می‌کند.

درعین حال کانون علاوه بر عرضه آثارش در نمایشگاه کتاب تهران به صورت حضوری، هم‌زمان کتاب‌هایش را در بخش مجازی و از طریق سایت ketab.ir  نیز در معرض فروش گذاشته است.

غرفه‌های کانون در سالن جنوبی ناشران کودک و نوجوان غرفه ۱۸۱، سالن ناشران عمومی واقع در راهروی ۱۴، غرفه ۷ و بخش جنبی کودک و نوجوان مصلی تهران میزبان مخاطبان خواهد بود.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =