اعضای کودک و نوجوان کانون همدان مهمان سایت موزه تپه هگمتانه

به مناسبت روزجهانی موزه و میراث فرهنگی اعضا ، والدین مجتمع فرهنگی و هنری و تعدادی از همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان همدان از موزه هگمتانه بازدید به عمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در روز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ با همت واحد کارشناس هنری و مجتمع فرهنگی هنری همدان و با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی تعداد ۷۰ نفر از اعضا مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری همدان به همراه والدین و تعدادی از همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر باستانی هگمتانه حاضر شدند و از سایت موزه تپه هگمتانه بازدید به عمل آوردند.

 در این بازدید راهنمایان سایت موزه در خصوص شهر باستانی هگمتانه و آثار تاریخی بجا مانده در این مجموعه توضیحاتی را به حاضرین ارائه دادند.

 اعضای کودک و نوجوان کانون همدان مهمان سایت موزه تپه هگمتانه

موزه هگمتانه همدان نماینده و یادگار تاریخ چندهزار ساله شهر همدان است. همدان با چند هزار سال قدمت قدیمی‌ترین شهر ایران و یکی کهن‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود. این شهر از لحاظ موقعیت جغرافیایی در غرب کشور قرار دارد. به واسطه قدمت زیاد این شهر در ادوار مختلف و اهمیت آن در حکومت‌ها دارای ابنیه تاریخی فراوانی است که به همین دلیل پنجمین شهر توریستی و تاریخی ایران شناخته می‌شود. یکی از مکان‌های مهم همدان که قدمتی چند ده هزار ساله دارد تپه هگمتانه است که توسط مادها بنا شده است و پایتخت اولین امپراتوری ایران می‌باشد. اشیائی که از دل این تپه به بیرون آمده‌اند، امروزه در موزه‌ای تحت عنوان موزه هگمتانه قرار دارند.

شایان ذکر است پنجشنبه های هر هفته مجتمع فرهنگی هنری با محوریت نشاط اجتماعی و جوانی جمعیت با حضور اعضا و والدین با موضوع متفاوت برگزار می شد.

 اعضای کودک و نوجوان کانون همدان مهمان سایت موزه تپه هگمتانه

 اعضای کودک و نوجوان کانون همدان مهمان سایت موزه تپه هگمتانه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =