سنگ بنای رشد فکری و شخصیتی کودکان و نوجوانان در کودکی بنا نهاده می شود

به مناسبت دهه ی کرامت جشن یاس های مهربانی روز سه شنبه 2 اردیبهشت ماه با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان، مشاور امور بانوان استانداری،معاون امور اجتماعی استاندار، فرماندار سروآباد، امام جمعه سروآبادو دیگر مدیران استانی و شهرستانی کودکان و نوجوانان در کنار مادرانشان در روستای انجمنه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مهدی رمضانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان روز سه شنبه 2 اردیبهشت ماه در جشن یاس های مهربانی که با حضور کودکان و نوجوانان همراه با خانواده هایشان در سخنانی ضمن تشکر از مدیر کل کانون استان کردستان به جهت فعالیت های متنوع و تاثیری گذاری که در حوزه کودک و نوجوان انجام می دهد گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از متولیان بخش کودک و نوجوان نقش بسزایی در رشد و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان این مرز و بوم دارند و سنگ بنای رشد فکری و شخصیتی کودکان و نوجوانان در کودکی بنا نهاده می شود که کانون در این راستا فعالیت های تاثیر گذار و ارزشمندی را به انجام می رساند.

مهدی رمضانی در این مراسم ضمن تبریک روز دختر و ولادت حضرت معصومه (س) سخنانش را با طرح چند سوال از کودکان ونوجوانان حاضر در برنامه آغاز کرد که علت نامگذاری روز دختر ؛ علت نامگذاری دهه ی کرامت و علت سفر  حضرت معصومه (س ) از جمله ی این سوال ها بود.

رمضانی در ادامه سخنانش با اشاره به  اینکه تاریخ مشهور برای ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) از فرزندان امام کاظم(ع) را دهه کرامت می‌گویند افزود : عشق خواهر به برادر ، از جمله  یکی از دلایلی بود که حضرت معصومه(س)برای دیدن برادرش به ایران آمد. ایشان دریایی از علم و معرفت  بودند و دختران ما با الگو قرار دادن ایشان  به تعالی شخصیت فردی و کمالات روحی وی نزدیک خواهند شد.

وی با بیان اینکه در تعالیم دینی ما از دختران به عنوان رحمت خانواده یاد شده است، افزود: دختران با تاسی از حضرت معصومه روحیه خود را تقویت و آگاهانه و با برنامه ریزی قدم بردارند.

رمضانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به پیشرفت ها و حمایت هایی که در مقایسه با سال های گذشته در مناطق روستایی صورت گرفته است  گفت : حضور شاعران ونویسندگان ، ورزشکاران موفق در این روستا مایه ی افتخار است و امید است که بتوانیم در جهت بهبود وضعیت معیشتی و  شرایط و امکانات ورزشی و فرهنگی این روستا گام برداریم.

رمضانی در پایان گفت : اجرای چنین برنامه هایی به تعالی فرهنگی و تثبیت آداب و رسوم محلی و تشویق کودکان ونوجوانان می انجامد و کانون پرورش فکری به عنوان یکی از متولیان کار  کودک ونوجوان در این راستا اقدامات خوبی را صورت داده است .

لازم به ذکر است، این جشن با شکوه به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان و با همکاری دفتر اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان، فرمانداری سروآباد، آموزش و پرورش شهرستان سروآباد، بخشداری ، شورای روستا و اهالی روستای انجمنه برگزار شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =