• دیدار مستقیم با مدیران استانی؛ روایت پیشرفت استان خراسان رضوی

    همزمان با آغاز هفته دولت؛

    دیدار مستقیم با مدیران استانی؛ روایت پیشرفت استان خراسان رضوی

    نمایشگاه «با مردم بدون واسطه» با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در روز ۳۱ مرداد ساعت ۱۰ صبح آغاز شد. این نمایشگاه با هدف ارتباط مستقیم و بی‌واسطه مردم با مدیران کل تدارک دیده شده است و در روزهای ۳۱ مرداد و ۱ شهریور دایر است. مدیر کل کانون پرورش فکری استان خراسان رضوی با حضور در این نمایشگاه و بازدید از غرفه‌ها شعار با هم ساختیم را تحقق بخشید.

  • اردوگاه احد میزبان اعضای مرکز قوچان

    اردوگاه احد میزبان اعضای مرکز قوچان

    اردوی فرهنگی، علمی و تفریحی ویژه اعضای مرکز فرهنگی هنری قوچان برگزارشد و در این اردو اعضا اوقات فراغت خود را با انجام فعالیت‌هایی چون کتابخوانی، قصه‌گویی، بحث و گفتگو، بازی‌های گروهی و...سپری کردند.

  • «درمسیر دانایی بر بال کتاب» در خراسان رضوی

    «درمسیر دانایی بر بال کتاب» در خراسان رضوی

    به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی پروژه «در مسیر دانایی بر بال کتاب» که همزمان با ۱۸ تیر، روز ملی ادبیات کودک آغاز شد در هفته پایانی تیرماه درمراکز استان خراسان رضوی به دست اعضای کتابخوان رسید. ۹۰ عنوان کتاب و تعداد ۱۵ هزار جلد در این طرح میهمان مراکز استان خراسان رضوی شدند. کتاب‌ها همزمان با روز ملی ادبیات کودک و حضور افشین علا در مشهد مقدس توزیع و برای مراکز ارسال گردید و موجب شادی و خوشحالی مربیان و اعضاء شد.

  • برپایی موکب ابناءالحسین در مرکز فریمان

    برپایی موکب ابناءالحسین در مرکز فریمان

    همزمان با دهه اول محرم موکب ابناءالحسین در مرکز فرهنگی هنری فریمان برگزار شد. این موکب با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی در بین کودکان و نوجوانان با حضور اعضا و والدین آنها به اجرای ویژه برنامه‌هایی چون قصه‌گویی عاشورایی، مداحی، سینه‌زنی، ساخت کاردستی شمع، فرهنگ نذری و بستن سربند عاشورایی پرداخت.

  • ویژه برنامه «پسر دوم خورشید» در دهه اول محرم برگزار شد

    ویژه برنامه «پسر دوم خورشید» در دهه اول محرم برگزار شد

    ویژه برنامه پسر دوم خورشید در دهه اول محرم بصورت همزمان ساعت ۱۰ صبح در تمامی مراکز استان خراسان رضوی اجرا شد. در این ویژه برنامه فعالیت‌هایی چون کاردستی، نشریه دیواری، قصه‌گویی، معرفی کتاب، معرفی شخصیت، معرفی ایام و وقایع، نقاشی و سفال انجام شد.

  • حال و هوای دهه اول محرم در مراکز استان

    حال و هوای دهه اول محرم در مراکز استان

    مراکز استان با فضاسازی محرم و اجرای ویژه برنامه‌های خاص دهه اول محرم شور و حالی حسینی در مراکز به پا کردند.

  • برگزاری سوگواره راویان نونهال نینوا

    برگزاری سوگواره راویان نونهال نینوا

    چهارمین سوگواره راویان نونهال نینوا در روز ۷ محرم در محل مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ مشهد با حضور اعضای انجمن ادبی برگزار شد. در این جلسه اعضا به خوانش آثار خود با موضوع محرم پرداختند، با محمدامین روزخوان عضو نوجوان مرکز عزاداری کردند، میهمان قصه‌گویی کارشناس فرهنگی سارا امیدوار بودند، همراه با امام جماعت نماز خواندند و با نذری مربیان مهربان مرکز پذیرایی شدند.

  • گردهمایی کودکان عاشورایی در خراسان رضوی

    گردهمایی کودکان عاشورایی در خراسان رضوی

    موکب ابناءالحسین با حضور کودکان و نوجوانان گردهمایی کودکان عاشورایی را برگزار کرد. در این برنامه نمایش دایره، قصه گویی، کاردستی خیمه و نخل، معرفی کتاب، معرفی آئین سنگ‌زنی و مداحی توسط عضو نوجوان اجرا شد و شور و حالی حسینی را در بین عاشقان ابا عبدالله الحسین منتشر کرد.

  • جلسه مشورتی موکب ابناءالحسین برگزار شد

    جلسه مشورتی موکب ابناءالحسین برگزار شد

    با حضور مدیر کل استان و اعضای نوجوان فعال مراکز، جلسه مشورتی برپایی موکب ابناءالحسین برگزار شد. در این جلسه در خصوص چگونگی فضاسازی، محتوای خدمات قابل ارائه در موکب، نیازسنجی مخاطب امروز، ارائه فعالیت‌های کانونی در موکب، محل برگزاری، چگونگی حضور اعضا در موکب و... بحث و تبادل نظر گردید.

  • برگزاری هفتمین جلسه شورای فرهنگی اداری استان

    برگزاری هفتمین جلسه شورای فرهنگی اداری استان

    هفتمین جلسه شورای فرهنگی اداری استان با حضور فروهر معدنی مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی استان برگزار شد و کارشناسان در خصوص دغدغه‌ها و مسائل تخصصی مباحثی را طرح کردند.

  • برگزاری کارگروه‌های تخصصی فرهنگی استان

    برگزاری کارگروه‌های تخصصی فرهنگی استان

    باحضور فروهر معدنی مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کشور ۷ کارگروه تخصصی فرهنگی در استان خراسان ضمن معرفی اعضای هر کارگروه به طرح و بررسی برنامه‌های پیش‌بینی شده خود پرداختند.

  • بازدید مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کشور از مراکز استان خراسان رضوی

    بازدید مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کشور از مراکز استان خراسان رضوی

    فروهر معدنی مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کشور از مراکز فریمان، تربت جام، تایباد، طرقبه، لادن، مرکز تخصصی تئاتر، مرکز تخصصی سینما و رسانه (سورنا) بازدید کرد و از نزدیک شاهد فعالیت‌ها و برنامه‌های مراکز استان بود. وی همچنین از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز لادن بازدید کرد و آن را نقطه شروع فعالیت‌های میان رشته‌ای در کانون دانست

  • حضور کانون پرورش فکری خراسان رضوی در نمایشگاه حجاب و عفاف

    حضور کانون پرورش فکری خراسان رضوی در نمایشگاه حجاب و عفاف

    کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی در نمایشگاه حجاب و عفاف با ارائه فعالیت‌های نقاشی، خوشنویسی و اوریگامی اوقات مفرح و شادی را فراهم کرد. این نمایشگاه همزمان با هفته حجاب و عفاف از تاریخ ۲۱ تا ۲۵ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد سالن فردوسی غرفه ۶۱ در حال برگزاری است.

  • اجرای فعالیت های فرهنگی هنری تماشاخانه سیار خراسان رضوی در راهپیمایی بزرگداشت عفاف و حجاب

    اجرای فعالیت های فرهنگی هنری تماشاخانه سیار خراسان رضوی در راهپیمایی بزرگداشت عفاف و حجاب

    تماشاخانه سیار کانون با حضور در تجمع مدافعان حریم خانواده به مناسبت روز بزرگداشت عفاف و حجاب اجرای فعالیت‌های متنوع و شادی چون سرود، قصه‌گویی، شعرخوانی، اجرای سرود سلام فرمانده و... پرداخت. هدف اصلی این فعالیت انتقال مفاهیم حجاب و عفاف در راستای هویت دینی بود که با استقبال کودکان و نوجوانان مواجه شد. این برنامه از ساعت ۱۶ الی ۱۹ در چهارراه دانش (خیابان امام رضا علیه السلام) برای عموم مردم اجرا شد.

  • دیدار مشورتی مشاوران کودک و نوجوان با مدیر کل

    دیدار مشورتی مشاوران کودک و نوجوان با مدیر کل

    در دیدار مشاوران کودک و نوجوان با مدیر کل در خصوص برپایی موکب ابناءالحسین در ایام محرم گفتگو شد و مواردی مانند چگونگی فضاسازی، محتوای برنامه ها و مراحل اجرای فعالیت ها مطرح گردید.

  • دهه ولایت و امامت با تماشاخانه سیار خراسان رضوی

    دهه ولایت و امامت با تماشاخانه سیار خراسان رضوی

    تماشاخانه سیار خراسان رضوی از عید قربان تا غدیر (دهه ولایت و امامت) با حضور در شهرستان‌های خواف، تایباد، تربت جام، رشتخوار ، تربت حیدریه، نیشابور و روستاها و محلات صالح آباد و گلشهر به اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری پرداخت و کودکان و نوجوانان را با کانون آشنا کرد. در این برنامه‌ها فعالیت‌هایی چون سرود، نمایش، بازی و سرگرمی، معرفی شخصیت، معرفی وقایع و اتفاقات اجرا شد و هزاران کودک و نوجوان لحظات شاد و مفرحی را گذراندند.

  • بازی رمز نشاط خانواده

    بازی رمز نشاط خانواده

    ویژه برنامه «بچه‌های دیروز، بچه‌های امروز؛ بازی» به صورت همزمان در 6 مرکز فرهنگی هنری استان با حضور اعضا و مادران آنها برگزار شد و فضای شاد و مفرحی را در جهت تقویت فعالیت‌های خانواده محور با تاکید بر بازی‌های بومی محلی ایجاد کرد.

  • مرکز سبزوار میزبان نشست حوزه‌ای ۲

    مرکز سبزوار میزبان نشست حوزه‌ای ۲

    در نشست حوزه‌ای ۲ با حضور مدیر کل استان، معاونین، کارشناسان و مسئولین مراکز در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ سبزوار برگزار گردید. در این جلسه مسائل و مشکلات مراکز منعکس و بررسی شدند.

  • جشن عید غدیر در مراکز استان

    جشن عید غدیر در مراکز استان

    در آستانه عید غدیر خم ویژه برنامه عید ولایت همراه با آغاز پویش «عهد دوستی» و قرائت پیمان نامه دوستی توسط اعضا در مراکز استان انجام شد. در این ویژه برنامه فعالیت‌های شاد و متنوع قصه‌گویی، معرفی شخصیت، معرفی وقایع، نمایش، مسابقه، بازی و.... اجرا شد.

  • مراکز کانون شادی‌بخش لحظات تابستان

    مراکز کانون شادی‌بخش لحظات تابستان

    اجرای انواع فعالیت‌های قصه‌گویی، نمایش خلاق، کتابخوانی، سرود، کاردستی، نقاشی، سفال، بازی و سرگرمی و ...در مراکز فرهنگی هنری استان که با استقبال اعضا فضایی مفرح و پرشور را در مراکز ایجاد کرده است.

  • نواختن زنگ قصه‌گویی در مراکز فرهنگی هنری خراسان رضوی

    نواختن زنگ قصه‌گویی در مراکز فرهنگی هنری خراسان رضوی

    همزمان با سراسر کشور زنگ قصه‌گویی در مراکز فرهنگی هنری خراسان رضوی نواخته شد و اعضای مراکز میهمان قصه‌های مربیان شدند. این فعالیت به مناسبت برگزاری آئین ثبت ملی قصه‌گویی کانون برگزار گردید و اوقات خوشی را برای اعضا فراهم کرد.

  • استقبال اعضا از مراکز فرهنگی هنری در آغاز فعالیت های فصل تابستان

    استقبال اعضا از مراکز فرهنگی هنری در آغاز فعالیت های فصل تابستان

    همزمان با آغاز فصل تابستان تمامی مراکز فرهنگی هنری استان با استقبال بی‌نظیر اعضا مواجه شدند. این مراکز با ارائه فعالیت‌هایی همچون امانت کتاب، قصه‌گویی، نقاشی، معرفی شخصیت، بازی و سرگرمی، نمایش فیلم، نمایش خلاق، سفال، موسیقی، خوشنویسی، نقاشی و ... اوقاتی خوش را در تعطیلات تابستان برای کودکان و نوجوانان فراهم می‌آورند.

  • برگزاری ویژه برنامه «تو یه شاخه نباتی» در مرکزفرهنگی هنری شماره ۴ مشهد

    برگزاری ویژه برنامه «تو یه شاخه نباتی» در مرکزفرهنگی هنری شماره ۴ مشهد

    ویژه برنامه «تو یه شاخه نباتی» به مناسبت دهه کرامت به همت مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ مشهد برگزار شد. این برنامه با حضور والدین و اعضای دختر با برنامه های هدفمند و شاد در کتابخانه کانون پرورش فکری و با حضور کارشناس ارشد علوم تربیتی و برگزاری کارگاه عملی با والدین صورت گرفت.

  • بازدید سرزده معاون فرهنگی کشور از مراکز فرهنگی هنری کانون در مشهد

    بازدید سرزده معاون فرهنگی کشور از مراکز فرهنگی هنری کانون در مشهد

    فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در کانون استان به صورت سرزده از مراکز فرهنگی هنری ۲، ۳، ۷ و مرکز تخصصی تئاتر کانون استان در مشهد مقدس بازدید کرد.

  • برگزاری ویژه‌برنامه «جان‌ جهان» به مناسب سالگرد امام خمینی (ره) در مرکز ۴ مشهد

    برگزاری ویژه‌برنامه «جان‌ جهان» به مناسب سالگرد امام خمینی (ره) در مرکز ۴ مشهد

    ویژه برنامه «جان‌ جهان» به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و به منظور بزرگداشت شخصیت معمار انقلاب اسلامی و آشنایی اعضا با جنبه‌های مختلف شخصیتی ایشان از جمله اشعار عرفانی امام با حضور فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری و ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون پرورش فکری خراسان رضوی در مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ مشهد برگزار شد فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون کشور طی بازدید ازمرکز شماره ۴ مشهد با حضور در برنامه «جان جهان» ضمن همراهی با اعضا هنرمند خوشنویس، از آنها تقدیر کرد. این ویژه برنامه با حضور اعضا ارشد خوشنویسی و تعدادی از اعضا تازه‌کار با هدف کتابت اشعار امام برگرفته از مجموعه «جان جهان» منتخب سروده‌های امام خمینی و چاپ انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

  • آیین پایانی مهرواره قصه گویی "من کشورم را دوست دارم" در گناباد

    آیین پایانی مهرواره قصه گویی "من کشورم را دوست دارم" در گناباد

    آیین پایانی دومین مهرواره قصه‌گویی «من کشورم را دوست دارم» با حضور مجازی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری، ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون استان خراسان رضوی، حسن افکار مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی، رضا نصیری فرماندار شهرستان گناباد، حسن صادقی‌نسب امام جمعه شهرستان گناباد، مسؤلان، مربیان و همکاران استان خراسان رضوی در شهرستان گناباد برگزار شد.

  • نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان با حضور وزیر آموزش و پرورش

    نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان با حضور وزیر آموزش و پرورش

    نشست شورای معاونین و روسای ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش و ابراهیم زره ساز مدیرکل کانون پرورش فکری حضور یافت.

  • برگزاری جشن دهه کرامت در مراکز فرهنگی هنری استان

    برگزاری جشن دهه کرامت در مراکز فرهنگی هنری استان

    ویژه برنامه های جشن دهه کرامت به مناسبت میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیها)) تا میلاد حضرت رضا (علیه السلام) با فعالیت های مختلفی همچون، معرفی شخصیت، قصه گویی، نقاشی، پرده خوانی، نقالی، مسابقه، شعرخوانی در مراکز استان برگزار شد.

  • حضور تماشاخانه سیار در محله گلشهر و پورسینا مشهد

    حضور تماشاخانه سیار در محله گلشهر و پورسینا مشهد

    تماشاخانه سیار کانون خراسان رضوی در روزهای ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه با حضور در محله گلشهر و پورسینا مشهد به اجرای برنامه پرداخت.

  • نشست هم‌اندیشی کانون استان با مدیران کانون‌های فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش

    نشست هم‌اندیشی کانون استان با مدیران کانون‌های فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش

    نشست هم‌اندیشی کانون استان با مدیران کانون‌های فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش با حضور سمیه سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل، محمدحسین پورثانی سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پروش، ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان، کارشناسان کانون و مدیران مراکز فرهنگی تربیتی نواحی هفتگانه مشهد و تبادکان برگزار گردید.