مربیان کانون پرورش فکری استان قم به همراه اعضای انجمن منجم باشی، مجله نجوم و سازمان آتش‌نشانی تهران در کرمانشاه

این گروه در یک سفر سه روزه خود را از ۲۱ دی به روستای مشکنار کرمانشاه و روستاهای اطراف و همچنین سر پل ذهاب رسانده بودند و طی برنامه های متنوع جهت آموزش و تقویت روحیه‌ی کودکان و نوجوانان مناطق زلزله زده‌ی کرمانشاه به کار خود ادامه دادند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، امروز ۲۳ دی کار امدادرسانی گروهی از مربیان کانون، اعضای انجمن منجم باشی، مجله نجوم و سازمان آتش نشانی تهران در مناطق زلزله زده کرمانشاه به پایان رسید.

این گروه که خود را از ۲۱ دی به روستای مشکنار کرمانشاه و روستاهای اطراف و همچنین سر پل ذهاب رسانده بودند طی برنامه های متنوع جهت آموزش و تقویت روحیه‌ی کودکان و نوجوانان مناطق زلزله زده‌ی کرمانشاه به کار خود ادامه دادند.

انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری، علمی و آموزشی از جمله فعالیت‌های نجومی (آموزش سامانه خورشیدی «منظومه شمسی» با طرح مساله و بازی با کودکان و نوجوانان، رصد شبانه آسمان و آموزش صور فلکی، قصه گویی فلکی در هنگام رصد آسمان) کارگاه‌های در رابطه با به وجود آمدن کوه و دریا به‌ واسطه‌ی زلزله، رعایت نکات ایمنی در زمان زلزله، ساخت کاردستی، کارگاه‌های نقاشی و بازی و سرگرمی، آموزش نکات ایمنی در هنگام حریق و زلزله به والدین و کودکان و نوجوانان توسط آتش‌نشان و اهدای جوایز و هدایا به کودکان و نوجوانان حاضر در روز فعالیت و مناطق دیگر زلزله زده در این سفر سه روزه‌ انجام شد.

خلیلی مربی فرهنگی مرکز شماره ۲ و نجارزاده مربی فرهنگی و نجوم مجتمع کانون که به صورت مستقل این سفر را ترتیب دادند با شعار به امید بهبودی بیشتر اوضاع زندگی در مناطق زلزله زده و التیام زخم خسارت دیدگان و داغداران این حادثه، این سفر را به پایان رساندند.