سیمرغ مهرواره ی شاهنامه خوانان کودک ونوجوان برفراز بام ایران بال گشود

مهرواره ی شاهنامه خوانان کودک ونوجوان با معرفی استعداد های برتر شاهنامه خوانی در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری در این مهرواره که ۲۴ بهمن ماه جاری در کافه گالری هنر شهرکرد با حضور مسوولین فرهنگی و اداری، خانواده ها، جامعه ی دانشگاهی وادبی استان برگزار شد ۱۴ عضو کودک ونوجوان با حضور در صحنه ی اجتماع  فراتر از مرزهای مراکز فرهنگی و هنری به رقابت پرداختند.

فرزاد  رحیمی مدیرکل کانون استان در باره ی اهداف برگزاری این مهرواره گفت : گذرگاه آینده از فرهنگ و گذشته پر افتخار ما می گذرد. آشنایی اعضا کودک ونوجوان با میراث نفیس ادبی سرمایه ای گران بها را برای ساختن فردا در اختیار آنان قرار می دهد.
کودکان ونوجوانان ما امروز در عصر پرشتاب تکنولوژی که به همراه خود موج خیزی از تغییرات اجتماعی و رفتاری  را به همراه دارد بیش از هرچیز نیازمند شناخت هویت ملی و فرهنگی غنی خود هستند تا به عنوان پشتوانه ای محکم شناختی به آن تکیه نمایند.
 متون کهن سرشار از مضامین تربیتی، خودشناسی وکمال گرایی است. باز خوانی دوباره ی این متون کمک می کند تا کودکان ونوجوانان توانمندی های وجودی شان را باز شناسند و استعداد های درونی خود را آشکار نمایند.
کارگاه های خوانش  متون کهن از بهمن ماه سال گذشته با افتتاح مرکز تخصصی شاهنامه خوانی و شاهنامه پژوهی در استان کلید خورد  و هم اکنون ۴۰ کارگاه در مراکز فرهنگی و هنری با حضور ۳۰۰ عضو مستعد در حال فعالیت می باشد.
مهرواره ی شاهنامه خوانان کودک ونوجوان بهانه ای برای تشویق ومعرفی استعداد های برتر این کارگاه ها به جامعه است.
رونمایی از عروسک های اساطیری، سیاووش خوانی تلفیقی اعضا نوجوان مرکز سامان، اجرای نقالی، شاهنامه خوانی و اجرای موسیقی مرکز فارسان، معرفی انجمن قصه گویی، تشویق واهدا جایزه به اعضا اجرا کننده از دیگر بخش های اجرایی این مهرواره بود.