به مناسبت روز نوجوان در مرکز شماره ۲ صورت گرفت ؛

مراسمی متفاوت برای تکریم نوجوانان دختر با حضور مادران و مربیان

ویژه‌برنامه‌ی نوجوان_ کانون_ خانواده، پنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ به مناسبت روز و هفته‌ی نوجوان در مرکز شماره ۲ کانون کرمانشاه برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی، ویژه‌برنامه‌ی نوجوان_کانون_ خانواده،  پنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ با حضور اعضاء و والدینشان در مرکز شماره‌ ۲ کانون کرمانشاه برگزار گردید. در این برنامه اعضا نوجوان مرکز که در فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی فعال بودند، همراه با مادرانشان حضور داشتند. شهرزاد قهرمانی، مربی‌مسئول مرکز شماره ۲ با اشاره به حساسیت سن نوجوانی و اهمیت فرد نوجوان در جامعه گفت: نوجوانان برای کانون بسیار مهم هستند و ما مفتخریم که بخشی از نوجوانان شهر ما اوقات با ارزش زندگی‌شان را در کنار ما و در کانون می‌گذرانند. ما تلاش می‌کنیم تا بتوانیم گامی موثر در تربیت و شکل‌گیری نوجوانان عزیز و کشف و شکوفاسازی استعدادهای آنان برداریم. 
قهرمانی ضمن تشکر از اعتماد والدین به کانون و مجموعه همکاران کانونی بیان داشت: این برنامه با مشارکت بسیار پررنگ مادران عزیز اعضاء برگزار گردید. برای قدردانی از حضور پویا و فعال و ارزشمند اعضا نوجوان مرکز، ابتدا با مادران اعضا هماهنگی و طبق تصمیم همکاران مرکز در  شورای فرهنگی، هدیه‌هایی متحد از سوی مادران برای اعضا تدارک دیده شد تا در نهایت این هدیه‌ها توسط خودِ مادر به نوجوان تقدیم شود.

در این برنامه ابتدا ضمن تبریک روز نوجوان، در خصوص اهمیت نوجوانان و حضور آن‌ها در کانون توسط قهرمانی، مربی‌مسئول مرکز شماره ۲ صحبت شد. سپس رحمت غلامی، مربی فرهنگی کانون کرمانشاه در خصوص رابطه‌ی بین نوجوانان و والدین با حضار صحبت و در این خصوص گفت: هر چند نوجوانان و والدین ممکن است به دلایل مختلف از جمله فاصله‌ی نسلی و شرایط جامعه و دگرگونی‌های مختلف، با هم اختلاف نظرها و تنش‌هایی داشته باشند، اما این نباید منجر به فاصله گرفتن نوجوان و والد از همدیگر شود و در موارد اختلاف نوجوان باید یاد بگیرد با پدر و مادر خود گفتگویی انتقادی برای رفع ابهام و یا مسئله‌های پیش آمده داشته باشد. رحمت غلامی از والدین خواست تا نوجوانان خود را از شادی و نشاط محروم نکنند و آن‌ها را در تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب‌ها سهیم و شریک کنند تا نوجوان حس استقلال خود را درک کند. همچنین او از نوجوانان خواست تا والدین خود را در شرایط مختلف درک، و مخالف آن‌ها را در موارد متفاوت به پای دشمنی و لجاجت نگذارند، چرا که والدین دلسوزترینِ افراد برای آن‌ها هستند و گاهی شاید منع یک کار یا گفتار از سوی والد، دلیلی داشته باشد که در آن لحظه قابل بازگو کردن نباشد، پس به پدر و مادر خود اعتماد کنید و با آنها در مشکلات و تنش‌ها گفتگو کنید...
در ادامه مسابقه‌ای شناختی برای والدین و فرزندان آن‌ها برگزار و سپس هر مادر در کنار همکاران مرکز، هدیه‌ی خود را به فرزندشان تقدیم کردند. در انتهای این برنامه از اعضا لیگ کتاب‌خوانی مرکز نیز تقدیر به عمل آمد....