به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتابخوانی صورت گرفت

برگزاری جشن «در سایه‌سار کتاب» در مجتمع آفرینش کرمانشاه

به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتابخوانی جشن «در سایه‌سار کتاب» چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱، با حضور مربیان، اعضاء و دانش‌آموزان مدارس در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع آفرینش برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، جشن «در سایه‌سار کتاب» به مناسبت هفته ی کتاب و کتابخوانی چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در مجتمع فرهنگی هنری آفرینش برگزار شد. محمد خیاط‌زنجانی، ضمن تبریک هفته‌ی کتاب و کتابخوانی بیان داشت: بزرگان و صاحبنظران همه با کتاب انس داشتند. کتاب یار مهربان و همیشگی آنان بوده است، پس کودکان و نوجوانان ما نیز برای بزرگ شدن اندیشه‌هایشان باید با کتاب‌ها انس بگیرند و دوست و همدم این یار مهربان بشوند. زنجانی در ادامه گفت: از همین امروز و در همین هفته‌ی کتاب و کتابخوانی تصمیم جدی بگیرید و این هفته را سرآغاز دوران کتابخوانی حرفه‌ای خود بدانید و مطالعه‌ی حرفه‌ای را شروع کنید.
در ادامه کلیپی از فرایند برنامه‌ی کتابخوانی استان پخش و سپس دانش‌آموزان دبیرستان شهدای  باغ ابریشم به اجرای سرود «یار مهربان...» پرداختند. 
از دیگر بخش‌های این جشن اجرای تردستی، آیتم نمایشی، مسابقه و پذیرایی کتاب برای دانش‌آموزان و حاضرین در سالن بود. سپس از آثار برگزیده کشوری و استانی مربیان در بخش‌های شیوه‌های خلاق طرح ترویج کتابخوانی و کتاب‌سازی حسی لمسی تقدیر شد. همچنین اعضا برتر کتابخوان مراکز نیز در این برنامه با اهدای لوح و جایزه مورد تقدیر قرار گرفتند. در انتهای برنامه دانش‌آموزان، اعضا و مربیان پای صحبت‌های مهمان ویژه برنامه جناب آقای رضا حساس، شاعر و همچنین کارشناس آموزش و پژوهش کانون استان نشستند. رضا حساس نیز در خصوص کتاب و کتابخوانی و جایگاه و اهمیت آن برای کودکان و نوجوان صحبت و کتاب را در زندگی، منش و شکل‌گیری شخصیت انسان‌ها بسیار موثر دانست.