در راستای معرفی ظرفیت‌های کانون استان و در بازدید رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش بیان شد؛

کانون بهترین مکان برای مدیریت استعدادهای کودک و نوجوان است.

دکتر زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ از مجتمع فرهنگی هنری آفرینش کرمانشاه بازدید کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، دکتر محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش از بخش‌های مختلف کتابخانه، کارگاه‌های تخصصی، استودیو ضبط صدا، گالری و نمایشگاه، سالن آمفی‌تئاتر و مجموعه بیا بازی در مجتمع فرهنگی هنری آفرینش بازدید کرد. دکتر زارعی بعد از بازدید، گفتگو و نشستی صمیمی با همکاران مجتمع آفرینش داشتند. در این نشست محمد خیاط زنجانی، مدیر کل کانون کرمانشاه ضمن معرفی مجتمع و همکاران مجموعه و تشکر از زحمات، تلاش‌ها و فعالیت‌های آنان، از حضور دکتر زارعی در کانون کرمانشاه ابراز خرسندی کرده و به ایشان خوش‌آمد گفتند. زنجانی در ادامه: توانمندی مربیان کانون را هم از نظر تجربی و هم از نظر آکادمیک بسیار خوب ارزیابی کرده و از ظرفیت بالا و توان تدریس آنان در شاخه‌های مرتبط دانشگاهی خبر داد.

دکتر زارعی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش نیز ضمن تشکر از مربیان و فعالیت‌های کانون کرمانشاه بیان داشت: کرونا با تمام آسیب‌ها فرصت‌هایی ایجاد کرد تا در خصوص نظام آموزشی و نوع انتخاب شغل و شاخه‌های درسی دقت‌نظر بیشتری شود. تربیت و پرورش صحیح خیلی مهم است، اینکه پرورش استعدادها چطور برای کودکان و نوجوانان اتفاق می‌افتد هم خیلی مهم است و کانون در این راستا می‌تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد. زارعی در ادامه گفت: بچه‌ها در مدرسه به اجبار در چهارچوب محدودی قرار می‌گیرند اما در محیط‌هایی مثل کانون کودک و نوجوان آزاد است که خودش دست به انتخاب بزند و این همان مدیریت استعدادهای کودکان و نوجوانان است. وی افزود: نکته‌ی قابل توجه در بچه‌های کرمانشاه و غرب کشور در مقایسه با شهرهای دیگر کشور این است که تصور می‌کنند اگر مسیر تحصیلی را طی کنند پس موفق شده‌اند. اما بچه‌های دیگر در نقاط مختلف کشور، به این نتیجه رسیده‌اند که کسب مهارت‌ها در آینده‌ی آنان بسیار مهم است. بچه‌های کرمانشاه در قدرت بیان و انتقال مفهوم قوی نیستند و این باید در بستر خانواده اتفاق بیفتد، به آنان جایگاه بدهند، که این اتفاق متاسفانه نیفتاده است، و کانون نقش مهمی برای تقویت این موارد در کودک و نوجوان دارد تا بتوانند آینده‌ی خوبی را برای استان رقم بزنند.
زارعی با اشاره به تاثیر کانون در تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان، گفت: در کانون پرورش فکری این تصور خوبی نیست که ما چون مرکز کانون را راه‌اندازی کرده‌ایم توقع داشته باشیم که بچه‌ها بیایند و ما را پیدا کنند، بلکه ما باید میان کودکان و نوجوانان برویم تا بتوانیم کودکان و نوجوانان را جذب کنیم.
زارعی تاکید کرد: نقش مربیان در تعامل با والدین هم بسیار مهم است تا به مرور والدین بتوانند از شیوه‌های تربیتی مربیان درس بگیرند و در زندگی روزمره خود و همچنین در ارتباط با بچه‌های خود این شیوه‌های تربیتی را به کار ببرند.