• کد خبر: 322864

برنامه «شادمانه در روستا» لحظاتی شاد را برای اعضای کتابخانه سیار روستایی و پستی کانون رقم زد 

برنامه «شادمانه در روستا» لحظاتی شاد را برای اعضای کتابخانه سیار روستایی و پستی کانون رقم زد 


به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ،صبح امروز در دبستان شهید نجفی روستای چالسرا همزمان با اجرای برنامه شادمانه در روستا ،نمایشگاه سیار «کاغذ وتا » نیز با حضور پر شور دانش آموزان این مدرسه ،مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، جمعی از کارکنان این مجموعه و تعدادی از مسئولین  فرهنگی استان افتتاح شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در حاشیه این برنامه اظهار داشت: نمایشگاه «کاغذ وتا» و کاردستی از برنامه های پیش بینی شده سالیانه کتابخانه سیار روستایی است که صبح امروز همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر افتتاحیه آن برگزار گردید.

فاطمه رستگار با عنوان این مطلب که با برگزاری این برنامه ها توانستیم لحظاتی پر از شادی و نشاط را برای دانش آموزان روستای چالسرا رقم بزنیم،افزود: انشاالله این نمایشگاه در سطح روستاهای تحت پوشش کتابخانه سیار روستایی نیز در روزهای آینده برگزار می گردد.

رستگار افزود: آثار این نمایشگاه اکثرا از وسایل دور ریختنی و وسایل ساده ساخته شده که این وسایل برای اکثریت بچه های روستا قابل دسترسی هستند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام هدف از برگزاری  نمایشگاه را ایجاد انگیزه و افزایش خلاقیت در میان بچه های ساکن روستا و مهارت آموزی آنان در استفاده از وسایل ساده و دور ریختی عنوان کرد و گفت:تعدادی از آثار نمایشگاه با همکاری اعضا کتابخانه سیار روستایی ساخته شده است و قطعاً این برنامه ها حس کنجکاوی و خلاقیت را در کودکان و نوجوانان افزایش می دهد ولحظاتی شاد و سرگرم کننده را برای آنها رقم می زند.

اجرای طرح پیک امید در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

فاطمه رستگار در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: طرح پیک امید در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان پویش و جریانی است که در سراسر کشور و به منظور توزیع عادلانه خدمات فرهنگی در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار جهت بهره مندی کودکان و نوجوانان این مناطق از فعالیت های فرهنگی ادبی و هنری کانون راه اندازی شده است.

وی افزود: اجرای این برنامه ها با هدف ایجاد روحیه شادی و نشاط در میان کودکان و نوجوانان، توسعه و ترویج فعالیت های کتاب محور و گسترش فرهنگ مطالعه در میان کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

رستگار عنوان کرد: پیک امید در قالب اردوی جهادی که مربیان و مسئولان کانون با حضور در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته شهری و روستایی استان ها به اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری و ادبی از جمله ؛معرفی کتاب، شعر خوانی، قصه گویی، اجرای کاردستی، نقاشی خلاق ،بحث آزاد، اهدای کتاب ،کاغذ وتا، بازی های بومی و محلی معرفی شخصیت و غیره اجرا میشود.

این مسئول بیان داشت: در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور همکاران و مربیان خوب ، پرتلاش و سختکوش سیار روستایی شاهد اجرای مطلوب و تاثیرگذار برنامه های مختلف در قالب اجرای پیک امید در طول سال و این روزها در ایام دهه فجر هستیم .

وی با عنوان اینکه همکاران پرتلاش ما با اجرای برنامه ها و فعالیت های شاد ،با نشاط و جذاب فرهنگی هنری اوقات خوشی را برای دانش آموزان مناطق محروم و دانش آموزان سعید رقم می زنند ،اضافه کرد: تقویت روحیه شادابی و ایجاد نشاط فرهنگی در میان این مخاطبان یکی از رسالت های مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که امروز نیز در این راستا با اجرای برنامه شادمانه در روستا توانستند اوقاتی پر از شادی و هیجان را برای قشر مخاطب رقم بزنند.

وی در پایان بیان کرد: ما به همراه همکاران اداره کل تلاش داریم در حد توان و بضاعت و امکانات موجود در خدمت کودکان و نوجوانان و دانش آموزان مناطق کم برخوردار استان باشیم و لحظاتی شاد و با نشاط و امید آفرین را برای آنهابه وجود آوریم.

گفتنی است در این افتتاحیه برنامه هایی شاد و پر هیجان همراه با برگزاری مسابقات بین دانش آموزان این مدرسه به همت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام و همراهی معلمان در مدرسه شهید نجفی روستای چالسرا برگزار شد.