کارگاه‌های آموزشی باشگاه استعدادهای برتر ادبی (قاف) برگزار می‌شود

باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی کشور (قاف) سلسه کارگاه‌های آموزشی خود را در بخش شعر و داستان آغاز می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دوره‌ی جدید کارگاه‌های آموزشی باشگاه ادبی قاف در بخش شعر و اولین دوره از سلسله کارگاه‌های آموزشی در بخش داستان برای اعضای باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی کشور از سوی مدیریت آفرینش­های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

براساس این خبر در بخش «شعر» حامد عسکری شاعر نام‌آشنا در حوزه ادبیات فارسی به عنوان مدرس حضور دارد.

این کارگاه‌ها از اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. براساس تقویم زمان‌بندی آموزشی، قرار است کارگاه‌ها به شیوه پی‌درپی، هر هفته روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ به صورت مجازی و در محیط اسکای‌روم برگزار شود.

براساس تقویم آموزشی باشگاه قاف در بخش شعر نشست «تصویرها از کجا می‌آیند»، روز ۱۲ اردیبهشت، نشست «قصه حضرت یوسف (ع)» روز ۱۹ اردیبهشت، نشست «مضمون و زیست شاعرانه» روز ۲۶ اردیبهشت و نشست «تخیل و کشف» روز ۳۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

فرایند برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی و تربیتی باشگاه (قاف) در بخش شعر از پاییز سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تاکنون بیش از هفت نشست و کارگاه در موضوع‌های مختلف مانند: اندیشه در شعر، زبان شعر و زیبایی‌شناسی ادبی، برجسته‌سازی زبان و آشنایی‌زدایی، شگردهای فرمی و محتوایی حافظ، سعدی آموزگار روزگاران، سیر مطالعاتی اعضای قاف و... با حضور مدرسانی چون مرتضی امیری‌اسفندقه، سعید بیابانکی، میلاد عرفان‌پور، مریم اسلامی و حسین دهلوی برگزار شده است.

در بخش «داستان» نیز اولین دوره‌ی توجیهی و کارگاه آموزشی روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۱۸ با حضور مهدی کاموس برای اعضای باشگاه داستان و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

در این نشست آموزشی و توجیهی که برای راه‌یافتگان به باشگاه داستان (قاف) برگزار می‌شود؛ قوانین و مقررات عضویت در باشگاه، سرفصل‌ها و طرح درس‌های دوره‌ی آموزشی و منابعی برای سیر مطالعاتی به اعضای باشگاه ارائه خواهد شد.

یادآوری می‌شود جلسه‌های آموزشی داستان‌نویسی اعضای باشگاه داستان قاف در طی سال جاری با سرفصل‌های تعیین شده به شیوه پی‌درپی ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =