کد خبر: 339297
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
حضور پویانمایی «در سایه سرو» در جشنواره مورد تایید اسکار

پویانمایی «در سایه سرو» به کارگردانی حسین ملایمی و شیرین سوهانی در ادامه حضورهای بین‌المللی خود، این‌بار در بخش مسابقه فیلم‌های انیمیشن کوتاه بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم «ریور ران» آمریکا به نمایش در آمد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «در سایه سرو» از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در یک برنامه ۹۰ دقیقه‌ای همراه با ۹ فیلم کوتاه دیگر از کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان، کانادا، چین، هلند و بلژیک به نمایش درآمد.

این پویانمایی تا ۹ خرداد ۱۴۰۳ (۲۹ می ۲۰۲۴) به صورت مجازی نیز در ایالت کارولینای شمالی آمریکا در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

بر اساس این خبر، هیات داوران این دوره از جشنواره ۱۴۷ فیلم‌ داستانی، مستند، دانشجویی و انیمیشن‌ از فیلم‌سازان مطرح و نوظهور در سراسر جهان را انتخاب کردند.

جشنواره بین‌المللی فیلم «ریور ران» جز ۵۰ جشنواره مطرح جهان است که بهترین فیلم انیمیشن کوتاه و مستند از این جشنواره به صورت مستقیم به آکادمی اسکار معرفی می‌شود.

این جشنواره به نقش سینما به عنوان دریچه‌ای برای خلق ایده‌های قدرتمند و دیدگاه‌های متنوع می‌پردازد و به گفته دست‌اندرکاران، این جشنواره سعی دارد از طریق تعامل سازنده با فیلم‌ها و فیلم‌سازان بزرگ سراسر دنیا، درک عمیق‌تری از سینما و مردم، فرهنگ‌ها و دیدگاه‌های جهانی برای مخاطبان خود ایجاد کند.

بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم «ریور ران» از ۳۰ فروردین تا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۸ تا ۲۷ آوریل ۲۰۲۴) در شهر وینستون سالم ایالت کارولینای شمالی کشور آمریکا برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =