آشنایی با شاهنامه در کانون پرورش فکری چالوس

به مناسبت پاس‌داشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، اعضای مراکز کانون پرورش فکری شهرستان چالوس در برنامه‌ای ادبی با شاهنامه و فردوسی آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، این برنامه از سوی کانون شماره سه چالوس و  با حضور رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان، کارشناسان واحدهای  آفرینش های ادبی،  فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری استان مازندران، مسئولین مراکز کانون پرورش فکری شهرستان چالوس، مدیران و دانش آموزان مدارس هم‌جوار برگزار شد.

 آشنایی با شاهنامه در کانون پرورش فکری چالوس

در ابتدای این نشست، میثم متاجی، کارشناس آفرینش های ادبی مازندران به جایگاه والای زبان فارسی و اهمیت کتاب شاهنامه اشاره کرد و به دلایل نظم شاهنامه و شرح احوال فردوسی پرداخت.

 آشنایی با شاهنامه در کانون پرورش فکری چالوس

 در بخش بعدی این رویداد، زهرا حبیبی، نویسنده و شاهنامه پژوه برای حضار از دلایل نام‌گذاری کتاب شاهنامه، دلایل برجسته بودن شاهنامه و تاثیر آن در ادبیات و فرهنگ ایران زمین سخن گفت.

این شاهنامه پژوه ضمن خوانش داستانی از کتاب " داستان‌هایی از دل شاهنامه" با طرح پرسش و پاسخ با کودکان و نوجوانان حاضر در برنامه به گفتگو پرداخت.

گفتنی است:  سه دختر شاهنامه خوان در خلال برنامه به اجرای نقالی و شاهنامه خوانی پرداخته و در پایان برنامه مورد تقدیر و قدردانی قرار گرفتند.

گفتنی است باقری رئیس اداره ارشاد شهرستان ضمن مثبت ارزیابی کردن چنین برنامه هایی در حفظ زبان و فرهنگ اصیل ایرانی از دست اندرکاران برنامه به ویژه همکاران کانون تقدیر و تشکر کرده و اجرای نقالان و شاهنامه خوانان را بسیار دلپذیر و تاثیرگذار دانستند.

لازم به ذکر است نمایشگاهی از تازه های کتاب شاهنامه که شامل آخرین پژوهش ها و ویراست های موجود شاهنامه است در حاشیه برنامه به نمایش درآمد.

 آشنایی با شاهنامه در کانون پرورش فکری چالوس

 آشنایی با شاهنامه در کانون پرورش فکری چالوس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =