راه‌اندازی و تجهیز سینماهای کانون با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی

سینماها و سالن‌های نمایش فیلم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی ساماندهی و تجهیز می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، معاون تولید کانون از برگزاری نشستی بین مسئولان کانون و حوزه هنری خبر داد که بر اساس توافق‌های صورت‌گرفته درآن، همکاری مشترکی بین دو سازمان برای ساماندهی و تجهیز سینماها و سالن‌های نمایش کانون در سراسر کشور شکل می‌گیرد.

محمدرضا کریمی‌صارمی با بیان این‌که کانون در سراسر کشور دارای نزدیک به یک‌صد سینما یا سالن نمایش فیلم و تئاتر است توضیح داد: این همکاری در دو مرحله صورت می‌گیرد و قرار است در مرحله نخست ۱۵ سالن مورد نظر قرار بگیرد و ابتدا تجهیزات و امکانات ۵ سالن سینمای کانون که هم‌اکنون هم از امکانات خوبی برخوردار و در چرخه اکران فیلم است، تابستان امسال به‌روزرسانی و در همین مرحله ۱۰ سالن دیگر نیز که دارای امکانات زیر ساختی است، طی شش ماه به سخت‌افزارهایی مانند عایق‌های صوتی، صندلی‌ها، سیستم و پرده نمایش مجهز شود.

وی هدف از اجرای پروژه تجهیز سینماهای کانون یا کانون نمایش را حمایت از سینمای کودک عنوان کرد و افزود: در حالی که بیش از ۹۰ درصد فیلم‌های کودک تولید شده طی این سال‌ها فیلم‌های ارزشمندی است و سینمای کودک یکی از ژانرهای پرافتخار سینمای ایران در سطح جهان به‌شمار می‌رود ما طی ۱۵ سال گذشته نتوانستیم فرصتی را برای اکران این‌ آثار فراهم کنیم و این چرخه اکران، باعث ناامیدی بسیاری از فیلم‌سازهای کودک و نوجوان شده است. ما با اجرای طرح کانون نمایش به دنبال ایجاد یک جریان بزرگ در سینمای کودک ایران هستیم.

کریمی‌صارمی با اظهار امیدواری از آغاز شکل‌گرفتن این جریان بزرگ فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان در تابستان امسال، ادامه داد: اجرای طرح کانون نمایش باعث می‌شود سینمای کودک و نوجوانان صاحب سالن‌هایی تخصصی برای نمایش فیلم‌های این حوزه شود و فیلم‌سازها نیز با خیال آسوده اقدام به تولید فیلم کنند که این مساله باعث رونق چرخه اقتصادی سینمای کودک می‌شود و  از سویی فیلم‌ها و گنجینه‌های ارزشمندی که در بایگانی موجود است در معرض تماشای مخاطبان پرشماری قرار می‌گیرد.

یادآوری می‌شود نشست هماهنگی اجرای پروژه تجهیز سینماهای کانون با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون، «عبدالحمید قره‌داغی» معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری کشور، هادی اسماعیلی مدیرعامل موسسه بهمن سبز (متولی بهره‌برداری از سینماهای حوزه هنری در سراسر کشور)، محمدرضا کریمی‌صارمی و هادی یوسف‌زاده معاونان «تولید» و «توسعه و مدیریت منابع» و مسئولان مالی و حقوقی کانون صبح روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =