کد خبر: 339891
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
بازدید 129
قصه‌های تازه با رنگ و نقشِ لباس‌ و لهجه‌های محلی

غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران این روزها پرشور و با حضور گرم مربیان کتاب‌شناس مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور سپری می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، فردوس ابوالحسن‌زاده مربی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماهان با ۱۶ سال سابقه از ۱۹ تا ۲۳ اردیبهشت ‌ماه در غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه کتاب تهران، برای مخاطبان صفر تا همه ساله کتاب معرفی کرده است.

گفتگوی حاضر سعی دارد فضای نمایشگاه کتاب امسال و غرفه کانون پرورش فکری را برای علاقه‌مندانی که آن‌جا حضور نداشتند و از زبان یک کتابدار و مربی باسابقه کانون یعنی فردوس ابوالحسن‌زاده توصیف کند.

از فضا و حال و هوا بگویید:

«غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمونه بزرگ‌شده و گسترش یافته مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در سراسر کشور است. با همان قفسه‌های خوش‌ رنگ به اندازه قد و قامت بچه‌ها و با رنگین‌کمانی از کتاب‌ برای گروه سنی صفر تا نوجوان با عطر و بوی کتاب نو... من به همراه مربیانی از استان‌های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی، ایلام، زنجان، البرز و بوشهر هر روز از هشت صبح تا ۹ شب بین کتاب‌ها و قفسه‌ها با کودکان و نوجوانان و والدین درباره کتاب‌ها، کلمه‌ها و تصویرها صحبت می‌کردیم و عطر و طعم خیال و شعر و قصه را پراکنده می‌کردیم.

علاوه بر مربیان، عروسک‌های نمایش «ماهی رنگین‌کمان» هم هر روز برای بچه‌ها قصه کتاب را تعریف می‌کردند و عروسک «ململ» هم به جمع ما اضافه شد و برای بچه‌ها برنامه اجرا می‌کرد. نشست‌های رونمایی از مجموعه کتاب‌ها، قصه‌گویی مربیان و پخش زنده شبکه‌های شاد و روبیکا و گزارش‌های خبری صدا و سیما هم از برنامه‌های جانبی نمایشگاه امسال در غرفه کانون است.

قصه‌های تازه با رنگ و نقش لباس‌ و لهجه‌های محلی

کدام قسمت غرفه را بیشتر دوست داشتید:

من بخشی که خودم در آن فعالیت می‌کردم یعنی کتاب‌های گروه سنی نوخوان(۷+) تا نونهال (۹+) را بیشتر دوست داشتم. کتاب‌های مورد علاقه‌ام در این قفسه‌ها «آش سنگ» و «آی قصه‌قصه‌قصه» بود که از پرفروش‌های امسال نمایشگاه هم بودند.

چه چیزی در غرفه کانون برای مخاطبان جذاب بود:

لباس‌های محلی و لهجه‌های متفاوت مربیان از سراسر کشور همه مخاطبان را ذوق‌زده می‌کرد.

قصه‌های تازه با رنگ و نقش لباس‌ و لهجه‌های محلی

اتفاق جالب این چند روز چه بود:

«مشغول خواندن کتاب «قلقلک» نوشته خانم سپیده خلیلی بودم که یک‌دفعه یک نفر نزدیک شد و گفت: چه جالب شما دارید کتاب من را می‌خوانید!؟ گفتم شما؟ گفت: خلیلی هستم. دنبال کتاب «تخم‌مرغ شانسی» یکی دیگر از آثارشان می‌گشتند.» حضور نویسندگان و تصویرگران در غرفه کانون فراوان و جذاب بود.

قصه‌های تازه با رنگ و نقش لباس‌ و لهجه‌های محلی

و سخن پایانی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران:

کتاب‌های چاپ جدید انتشارات کانون پرورش فکری در کنار جذابیت بالا و به علت‌هایی که همه می‌دانیم نسبت به چاپ‌های قبلی افزایش قیمت دارند و از قدرت خرید برخی مراجعان خارج بودند. معمولا ما وقتی علاقه‌ زیاد بچه‌ها به کتاب‌ها را می‌دیدیم و متوجه می‌شدیم توان خرید کتاب را ندارند برای عضویت در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راهنمایی‌شان می‌کردیم و توضیح می‌دادیم با عضویت در کتابخانه‌های کانون می‌توانند کتاب‌های این انتشارات را امانت بگیرند و بخوانند و از دیگر فعالیت‌های فرهنگی، هنری، علمی و ادبی آن استفاده کنند. البته کتاب‌های انتشارات کانون در نمایشگاه با ۱۰ درصد تخفیف و  مجموعه کتاب‌ها با ۲۰ درصد تخفیف ارایه می‌شوند. فروش مجازی کانون هم از طریق لینک Book.icfi.ir انجام می‌شود...

قصه‌های تازه با رنگ و نقش لباس‌ و لهجه‌های محلی

قصه‌های تازه با رنگ و نقش لباس‌ و لهجه‌های محلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =