‌ ساخت عروسک‌های نمایشی به دست کودکان و نوجوانان اصفهانی

کارگاه ساخت عروسک های نمایشی در حاشیه چهاردهمین جشنواره کشوری نمایش عروسکی اصفهان برای اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون، در این کارگاه ها کودکان و نوجوانان شرکت کننده در جشنواره، طی روزهای 14 و 15 شهریور با مراحل ساخت نمایش عروسکی به صورت گام به گام آشنا می‌‌شوند.
         مریم جواهریان مسوول کارگاه ساخت عروسک‌های نمایشی، تشکیل گروه و تعیین موضوع و تکنیک ساخت عروسک را اولین گام در اجرای نمایش عروسکی دانست.
         وی تأکید کرد در ادامه این کارگاه اعضای مراکز، شخصیت های کتاب "راز آبگیر"، "ماهی رنگین کمان" و " سیبی که از آسمان افتاد " را با ابزارهای خلاق و دورریختنی همچون ظرف‌های یک بار مصرف، توپ، مقوا، پارچه و کاموا می‌سازند.      
         جواهریان یادآور شد در پایان، اعضا پیام داستان را در یک صفحه‌ تبدیل به نمایش‌نامه‌ و گفت و گو می‌کنند وبه  اجرای آن می‌پردازند.
         جواهریان در پایان گفت: رفعت السادات خرم زاده، طاهره شاهوردی و زهرا ترابی مربیان و مجریان این کارگاه خواهند بود.
       این کارگاه‌ها در حاشیه‌ی نمایشگاه عروسک‌های نمایشی در پل فلزی، بوستان کودک، مجتمع فرهنگی، هنری کانون اصفهان برپا می‌شود.
       چهاردهمین جشنواره کشوری نمایش عروسکی از 13 تا 16 شهریور با حضور 10 گروه نمایشی و 3 گروه میهمان در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود.