اختتامیه جشنواره "نام ها و نشانه های رضوی در ایران و جهان" برگزار شد

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره "نام ها و نشانه های رضوی در ایران و جهان" 9 مهر در شهر ارومیه استان آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دکتر سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از گردانندگان و متولیان اصلی نهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا علیه‌السلام قدردانی کرد و خاطرنشان ساخت: از تمامی مسوولان این نظام مقدس اسلامی که دستی بر این آتش داشته‌اند و دلی در این دلستان گذاشته‌اند، از صمیم دل تشکر می کنم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از پیام خود تأکید کرد به همت و حمیّت شما عزیزان، این جشنواره، چونان ستاره، هم می‌درخشد و هم راه می‌نماید و باید که ایران اسلامی به مصداق حدیث نبی اکرم صل ‌الله علیه و آله و سلم، به ثریا سلطه یابد و چون ماه در آسمان معرفت به آل‌الله، بر جهانیان بتابد.
حسینی همچنین در این پیام یادآور شد: از آیات عظام و علمای اعلام که قندیل محفل انس این ایل و قبیله‌اند، بی نهایت سپاسگزارم و بر عنایت و حمایت حضرتشان منت دارم. از هنرمندان، فرهیختگان و سینه سوختگان، که این آتش به تلاش ایشان شعله ور است و گداخته‌تر، سپاس دارم.
سعید توتونچیان معاون اداری، مالی کانون نیز در این مراسم ضمن قدردانی از متولیان برگزاری اولین جشنواره نام‌ها و نشانه‌های رضوی، تصریح کرد: یکی از برترین سرمایه‌های الهی در کشور ما ایران، وجود مرقد سراسر نور و برکت امام رضا (ع) است.
وی از کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این آیین خواست، بهترین دوست زندگی‌تان را امام رضا (ع) قرار داده و از خدا بخواهید به برکت این امام، زندگی با برکتی هم به ما بدهد.
توتونچیان همچنین یادآور شد: خداوند متعال به واسطه محبتی که به بندگان خود دارد گنجینه‌های ارزشمندی همچون پدر و مادر و معلم را به ما عنایت کرده است.
فریدون سیدمصطفوی مدیر کانون استان آذربایجان غربی و دبیر اولین جشنواره نام‌ها و نشانه‌های رضوی ضمن تبریک دهه کرامت، گزارشی از این جشنواره ارایه داد و گفت: 1987 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که 714 اثر در رشته عکاسی و 1273 اثر در رشته نقاشی بوده است.
سید مصطفوی در ادامه گفت: استان‌های خراسان رضوی، مرکزی، خوزستان بیشترین آثار ارسالی را به خود اختصاص دادند.
وی در ادامه یادآور شد هیأت داوران از میان این آثار 13 اثر را به عنوان برگزیده در بخش‌های کودک و نوجوان و بزرگ‌سال انتخاب کردند.
در آیین پایانی این جشنواره، 8 نفر در بخش عکاسی و 5 نفر در بخش نقاشی لوح تقدیر و جوایز خود را دریافت کردند.
در بخش عکاسی کودک و نوجوان 4 اثر "ابوالفضل مولایی عالیوند" از خوزستان، "اردلان حسن علیزاده" و "مبینا خواجه نژاد" از خراسان رضوی و "محمدمهدی سوخته زاری" از لرستان به عنوان آثار برگزیده اعلام شد.
بر اساس این گزارش، در بخش بزرگسال نیز 4 اثر "سهراب خواجه‌نژاد" از خراسان رضوی، "مریم آل مومن" از چهارمحال و بختیاری، "نورالسادات نیکوکار" از اصفهان و "لیلا هاشم پور نمین" از اردبیل به ترتیب نفرات اول تا چهارم بخش عکس شدند.
همچنین "افسانه ظریفیان"، "فائزه درواری" و "محیا کهربایی" هر سه از خراسان رضوی و "شقایق محمدی" از آذربایجان غربی در بخش نقاشی کودک و نوجوان این جشنواره، به عنوان نفرات اول تا چهارم معرفی شدند. در بخش بزرگسال نیز اثر "محبوبه یزدانی" از سمنان برگزیده شد.
این مراسم با حضور وحید جلال زاده استاندار استان آذربایجان غربی، آیت الله سیدعلی اکبر قریشی نماینده مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام سیدسلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، علیرضا کریمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان غربی، حسن مسعودی قائم مقام مدیرعامل و رییس کانون زبان ایران، و جمعی از مسوولان استانی و ستادی کانون در تالار شمس مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد ارومیه برگزار شد.
نمایشگاهی نیز از کل آثار رسیده عکاسی و نقاشی و همچنین آثار برگزیده سال قبل نشریه نگاری رضوی استان فارس از 9 تا 15 مهر در همان مکان برای علاقه‌مندان برپاست.
قصه گویی، اجرای تواشیح در مدح امام رضا(ع)، آوانمای تصویری استاد کریم خانی با عنوان ملکوت آسمان، اجرای مسابقه و قرائت دعای فرج توسط حاضران در جشنواره، از دیگر برنامه های این آیین بود.