افزایش 20 درصدی حقوق 30 درصد از کارکنان رسمی و پیمانی کانون

با آغاز اعمال بند 6 ماده‌ی 68 قانون مدیریت خدمات کشوری به 30 درصد از کارکنان رسمی، رسمی آزمایشی و پیمانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فوق‌العاده کارآیی و عملکرد در یک دوره یک‌ساله پرداخت می‌شود.

        به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سید حمیدرضا ابراهیم‌نژاد مدیر امور اداری کانون با بیان این خبر در گردهمایی معاونان و مدیران کانون سراسر کشور در مشهد مقدس توضیح داد که علت عدم اجرای این قانون از ابتدای سال جاری این بود که آیین‌نامه اجرایی آن در اختیار کانون قرار نگرفته بود و اکنون کارکنان مشمول این قانون، دو پرداخت سه ماهه برای بهار و تابستان امسال از کانون طلبکار هستند که به آنان پرداخت خواهد شد.
        به گفته‌ی وی بر اساس تصمیم مراجع قانونی و ارزیابی سازمان‌ها، کانون مشمول پرداخت این امتیاز به 30 درصد از کارکنان رسمی، رسمی آزمایشی و پیمانی خود شد و بر اساس این قانون و بر مبنای بالاترین نمره ارزشیابی هر کارمند حدود 20 درصد به حقوق مبنای وی افزوده و هر سه ماه یک‌باربه وی پرداخت خواهد شد.
        ابراهیم‌نژاد هرگونه انتقال کارکنان تبدیل وضعیت شده کانون به وزارت آموزش و پرورش را ممنوع اعلام کرد و در خصوص ماموریت و انتقال کارکنان وزارت آموزش و پرورش به کانون نیز آن را منوط به موافقت دو طرف و در نهایت موافقت مدیرعامل کانون داست.
        به گفته‌ی مدیر اداری کانون، پیگیری‌های لازم برای تصویب سازمان‌نمای کانون و اعطای 2هزار امتیاز به کارکنان همچنان در معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری ادامه دارد.
        در این گردهمایی مسعود ناظمی ذی‌حساب و مدیر امور مالی کانون تصویب صورت‌های مالی کانون با درجه‌ی مطلوب توسط مراجع ذی‌صلاح را نشانه‌‌ی تعامل خوب مدیران و کارکنان مالی کانون در سراسر کشور با بازرسان قانونی دانست.
        وی با ارایه‌ی گزارشی از وضعیت مالی کانون در سال 1390 اظهار امیدواری کرد که با گسترش فعالیت‌ها و مراکز کانون زبان کانون در این زمینه وضعیت مناسب‌تری پیدا کند.
        ناظمی در پایان با تاکید بر قانون منع استفاده از کالاهای خارجی در اداره‌های دولتی خواستار رعایت این قانون توسط مدیریت‌های کانون در سراسر کشور شد.
        مشکلات مالی و وضعیت بودجه‌ی کانون یکی از مهم‌ترین مسایلی بود که در گردهمایی معاونان و مدیران کانون سراسر کشور در مشهد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
        در این میان مطرح شد که درآمدهای کانون و کانون زبان ایران در مجموع توانسته است حدود 60 درصد از هزینه‌های کانون را تامین کند و حدود 40 درصد زیان توسط دولت تحت عنوان کمک زیان جبران شده است.
        این در حالی است که بر اساس این اطلاعات تنها 23 درصد از درآمدهای کانون زبان در کانون هزینه شده است.
        مدیرعامل کانون چندی پیش تصمیم گرفت که کانون زبان ایران را - که تاکنون تحت پوشش کانون قرار داشت - به طور کامل در کانون ادغام کند تا این مراکز آموزشی توسط مدیران کانون استان‌ها و از طریق یک معاونت در هر استان اداره شود.
        بر این اساس علاوه بر کاهش هزینه‌های موازی اداره دو مجموعه، در عین حال توان و ظرفیت‌های کانون نیز برای توسعه‌ی مراکز کانون زبان و به دنبال آن افزایش درآمد بالا خواهد رفت.
        سیدصادق رضایی در این زمینه گفت که کانون یک شرکت دولتی است و برای هزینه کردن در حوزه‌ی مسایل رفاهی کارکنان هیچ منع قانونی ندارد اما این مشروط به این است که درآمدهای کانون افزایش یابد و دیگر نیازی به کمک زیان دولت نداشته باشیم.
        وی در گردهمایی مدیران در مشهد همچنین اضافه کرد دراین صورت هیات مدیره و مدیرعامل کانون می‌توانند تصمیم بگیرند و از محل درآمدهای به دست آمده به وضعیت مالی و حقوقی کارکنان بیشتر رسیدگی کنند.
        در همین گردهمایی با اشاره به پرداخت 500هزار ریال بن خرید نوشت افزار به کارکنان تمام وقت و 250 زار ریال به کارکنان پاره وقت در ابتدای سال تحصیلی جاری مدارس، اعلام شد که این رقم به 800 و 400هزار ریال افزایش یافته است.