میزبانی پرشورِ کودکان 7 استان‌ کشور از نمایش‌های کانون

نمایش‌های تریلی سیار کانون پرورش فکری در استان‌های‌ شمالی، مرکزی و غربی کشور با استقبال پرشمار خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان روبرو شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تریلی محبوب و باسابقه‌ی کانون دور تازه‌ی اجرای نمایش‌های خود را از روز 12 مرداد از استان البرز آغاز کرد و پس از آن تا روز 25 مرداد کودکان و نوجوانان در استان‌های مازندران، گیلان، قزوین و زنجان  میزبان این صحنه‌ی نمایشی 40 ساله با محوریت نمایش «ایرانی سلام» بودند.
بر اساس این گزارش گروه نمایشی هفت آسمان به کارگردانی محمود تیموری در این مدت با اجرای نمایش‌هایی با عنوان‌های «جشن تولد»، « ایران سلام»، « کارت دعوت» و «شهر قشنگ» فضایی شاد و خاطره‌انگیز را برای نسل جدیدی از کودکان و نوجوانان شهرهای مختلف این استان‌ فراهم کرد.
کودکان امروز در دور جدید فعالیت تریلی سیار کانون دست در دست والدین خود که از چهار دهه پیش خاطرات نمایش‌های این تریلی را در ذهن خود به شیرینی ثبت کرده بودند، به تماشای اجرای نمایش‌های جدید کانون آمدند.
خبرهای دریافتی از این استان‌ها و تصاویری که بر روی سایت‌های خبری منتشر شده است نشانگر استقبال گسترده‌ی کودکان و نوجوانان ایرانی از این نمایش‌هاست.
گروه «هفت آسمان» متشکل از محمود تیموری، حمیدرضا بنده‌مرادی و محمدرضا ابراهیم‌پور موضوع‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و آموزشی، را در قالب‌های نمایشی، دست‌مایه‌ای برای انتقال مفاهیم و آموزه‌های اخلاقی به کودکان و نوجوانان با شیوه‌ای غیر مستقیم و جذاب قرار داده است.
بر همین اساس تریلی سیار مرکز تولید تئاتر کانون در ادامه فعالیت‌های تابستانی خود، روز 26 و 27 مرداد نمایش دیگری را با عنوان «بچه‌های ایران» به نویسندگی و کارگردانی مهدی قلعه در استان اردبیل و با هدف ایجاد فضایی شادی و بانشاط در بین کودکان و نوجوانان، تقویت تئاتر کودک و نوجوان و فرهنگ‌سازی در بین مخاطبان چندین بار اجرا کرد.
استان آذربایجان شرقی روزهای 28 تا 30 مرداد و استان آذربایجان غربی 31 مرداد تا 2 شهریور میزبان این نمایش خواهند بود.
در آذربایجان شرقی کودکان تبریزی روز سه شنبه 28 مرداد در محل پارک ائل گلی، بچه‌های اهر و رزقان روز چهارشنبه 29 مرداد  و کودکان هادیشهر و منطقه آزاد ارس روز پنج شنبه 30 مرداد منتظر ورود این تریلی نمایشی به شهرهای خود هستند.
تریلی با سابقه‌ی کانون همچنین با سفر به استان آذربایجان غربی روزهای 31 مرداد و 1 شهریور در شهرستان‌های پلدشت، شوط و چالدران، 2 شهریور در شهرستان‌های ماکو و چایپاره و روز 3 شهریور در شهرستان‌های پیرانشهر و اشنویه نمایش خود را به روی صحنه خواهد برد.
این صحنه‌ی نمایشی متحرک از 40 سال پیش حرکت خود را به سمت شهرهای مختلف کشور آغاز کرد و در 4 دهه‌ی گذشته شاهد حضور و هنرنمایی بزرگان عرصه‌ی تئاتر و تئاتر عروسکی کشور بود.