تنوع نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی؛ پاسخی به  سلیقه‌های مخاطبان

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت که تنوع تولیدکنندگان نوشت‌افزار و دفاتر ایرانی اسلامی باعث می‌شود تا سلیقه‌های متنوع و متفاوت مخاطبان مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در جریان بازدید از نمایشگاه ایران نوشت تاکید کرد که دفاتر تولید شده در کانون با درنظرگرفتن ذائقه‌های متفاوت مخاطبان و البته جذابیت‌های مورد نظر طراحی ‌شده تا پشتوانه‌های تاریخی و میراث فرهنگی ایرانی و اسلامی برگرفته از کاشی‌کاری‌ها، سفال، فرش و دیگر آثار هنری در معرض دید دانش‌آموزان قرار گیرد.
وی با بیان‌این‌که تصاویر دفاتر بیشتر به جنبه‌های مفهومی پرداخته است، خاطر نشان کرد که بی‌تردید بخشی از مخاطبان نیز دارای سلیقه‌های دیگری هستند که ناشران و تولیدکنندگان ایرانی به آن توجه داشتند و این امر در نوشت‌افزارها و تولیدات آنان به چشم می‌خورد.
مدیرعامل کانون در عین حال تاکید کرد که میزان فروش دفاتر جدید کانون تاکنون بسیار خوب بوده اما بازخوردهای عرضه‌ی این محصولات برای تولید در سال‌های بعد مورد توجه قرار خواهد گرفت.
حاجیان‌زاده یادآور شد که نگاه نظام جمهوری اسلامی این است که فرهنگ اسلامی و ایرانی از این راه ترویج شود و برگزاری این نمایشگاه و حضور فعال تولیدکنندگان در این زمینه جای خوشحالی دارد.
وی در عین حال بر لزوم ایجاد هماهنگی، تعامل و تقسیم کار بیشتر بین تولید‌کنندگان این دفاتر تاکید کرد و گفت مجمع تولیدکنندگان نوشت افزار خوش‌بختانه در این زمینه پیش‌قدم شده و این امر قابل تقدیر است.
مدیرعامل کانون در همین حال یادآور شد که دفاتر تولید شده از سوی کانون، در این نمایشگاه با قیمتی پایین‌تر از سایر تولیدکنندگان ارایه شده و سعی کردیم به عنوان یک ناشر دولتی این دفاتر را به صورت تقریبی با قیمت تمام‌شده‌ی آن ارایه کنیم.
دومین نمایشگاه نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی با عنوان ایران نوشت روز 10 شهریور 1393 به کار خود پایان داد.