کد خبر: 227975
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
«در کوچه‌های شعر» روانه بازار نشر شد

«در کوچه‌های شعر» عنوان تازه‌ترین کتابی است که توسط افسانه شعبان‌نژاد گرد‌آوری و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را به چاپ رسانده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب شامل پنج بخش با عنوان «در کوچه‌های دیروز»، «در کوچه‌های امروز»، «در کوچه‌های نوجوانی»، «در کوچه‌های شعر و موسیقی» و «در کوچه‌های دیگران» است.
بر همین اساس در بخش «در کوچه‌های دیروز» به گزیده‌ای از شعرهای شاعرانی از قبیل: حافظ و سعدی شیرازی، فردوسی توسی، صائب تبریزی و مولوی اختصاص یافته است.
هم‌چنین در بخش «در کوچه‌های امروز» این کتاب گزیده‌هایی از شعرهای اخوان ثالث، نیما یوشیج، فریدون مشیری، هوشنگ ابتهاج و چندین شاعر دیگر این دوره را منتشر شده است.
در عین حال در بخش «کوچه‌های نوجوانی»، قطعه‌هایی از شعر شاعران معاصر کودک و نوجوان انتخاب و به چاپ رسیده و در بخش «شعر و موسیقی» این کتاب نیز سروده‌های «هم‌شاگردی»، «روشنایی» و «باد و گندم‌زار» از علی اصغر معینی با تنظیم حامد پورساعی به همراه نت‌های موسیقی آورده شده است.
بخش پایانی کتاب که «در کوچه‌های دیگران» نام دارد به شعرهایی از شاعران صاحب نام دیگر کشورها اختصاص یافته که به فارسی برگردانده شده و نام شاعر و مترجم آن نیز آمده است.
کتاب «در کوچه‌های شعر» توسط سمیه ورزدار و اعظم مهدی تصویرگری شده است.
این‌کتاب برای گروه سنی«د» (دوره اول متوسطه) با شمارگان 5هزار نسخه با قیمت 4هزار و 400 تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.