نقش روابط عمومی در بهبود روابط سازمانی

روابط عمومی در کانون پرورش فکری کودکان می‌تواند به بهبود روابط بخش‌های مختلف سازمان کمک کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین‌الملل کانون، مدیرکل آموزش و پژوهش کانون در آغاز پودمان آموزشی کارکنان روابط عمومی کانون سراسر کشور، این دیدگاه که روابط عمومی باید تنها به ارتباط‌های برون سازمانی بپردازد را تصویری قالبی و کلیشه‌ای از وظایف این مجموعه دانست و تصریح کرد: در کانون باید برای بهبود این ارتباط‌های درون سازمانی و برنامه‌ریزی‌های جزیره‌ای تلاش کنیم.
علیرضا کرمانی با بیان این که روابط عمومی در کانون از یک حس خانوادگی و هویت خاص سازمانی برخوردار است، یادآور شد: بسیاری معتقدند روابط عمومی تصویرگر و تصویرساز سازمان در بازنمایی بیرونی آن است به اعتقاد من داشتن یک روابط عمومی خوب به معنای یک سازمان خوب است.
وی با بیان این نقل قول مشهور که «حق با مشتریان است» تاکید کرد: در حال حاضر به جای این شعار می‌گویندزحق با کارکنان سازمان است و سازمان خوب دارای کارکنان خوبی است و از این راه به موفقیت خواهد رسید.
مدیرکل آموزش و پژوهش کانون به عنوان دوره آموزشی روابط عمومی کانون (ارتباط موثر) اشاره کرد و گفت: روابط عمومی مانند یک شریان ارتباطی، خون تازه‌ای را در کالبد سازمان جاری می‌کند و باید بتوانیم با خودمان ارتباط موثری برقرار کنیم.
کرمانی ادامه داد: در این دوره تلاش شده نیازهای آموزشی کارشناسان روابط عمومی مورد توجه بیشتری قرار بگیرد و از مدرسان خوبی استفاده شود.
 14 تا 18 آذر 1394 دوره آموزشی کارشناسان روابط عمومی کانون در تهران در حال برگزاری است.
در این دوره مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون با ادای احترام به روح پاک عبدالصالح جهانبازی کارشناس روابط عمومی کانون استان چهارمحال و بختیاری که در فاجعه منا جان خود را از دست داد مرگ او را مرگی با عزت توصیف کرد.
مجتبی دانشور برگزاری این دوره را علاوه بر جنبه‌های آموزشی، فرصتی برای افزایش همدلی، تبادل تجربه و دغدغه و مشکلات و بیان نقاط ضعف و قوت فعالیت‌های روابط عمومی دانست.