آماده‌ی ارائه‌ی تجربیات مربیان کانون به مربیان پرورشی مدارس هستیم

تعامل کانون و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی می‌تواند به عنوان الگوی مورد نظر وزیر آموزش و پرورش در کشور به اجرا درآید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی،سرپرست کانون استان در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش ضمن بیان این مطلب که نامگذاری سال 93 توسط مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»و تاکید ایشان به تقدم فرهنگ بر اقتصاد وظیفه‌ی نهادهای فرهنگی وظیفه‌ای خطیر است.

قلی‌زاده افزود:در حال حاضر بیش از 22 سازمان و نهاد دولتی در زمینه‌ی فرهنگی کشور فعالیت دارند که با همپوشانی فعالیت‌ها میتوانند از هدر رفت سرمایه‌های انسانی و منابع مادی جلوگیری کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تاکید علی‌ اصغر فانی در خصوص استفاده از ظرفیت‌های کانون در مدارس و تجربه‌ی مشترک و موفق همکاری این دو دستگاه در طرح کانون و مدرسه گفت:کانون آماده‌ی ارائه و انتقال تجربیات مربیان در آموزش‌های غیر مستقیم به مربیان پرورشی مدارس است،ظرفیت‌هایی که کانون در حوزه‌ی نمایش عروسکی،قصه‌گویی و انیمیشن دارد می‌تواند تاکید وزیر آموزش و پرورش در خصوص اینکه ورودی‌های شما از آموزش و پرورش و خروجی‌های شما از کانون باشد را محقق نماید.

در این دیدار فریدون سید مصطفوی مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به این نکته که بی‌شک آموزش و پرورش خلاء‌های آموزشی خود را با استفاده از تجربیات،توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آموزش غیر مستقیم کانون و مربیان آن تامین خواهد نمود گفت: تعامل کانون و آموزش و پرورش استان می‌تواند به عنوان الگوی مورد نظر وزیر آموزش و پرورش در کشور به اجرا درآید.

بررسی اختصاص یک فضای آموزشی برای احداث مجتمع آموزش کانون زبان ایران در ارومیه،استفاده از ظرفیت‌ مدارس برای تشکیل کلاس‌های کانون زبان،بررسی راهکارهای معرفی و عرضه‌ی تازه‌های کتاب و سرگرمی‌های سازنده،عقد قرارداد  در خصوص اجرای گرد‌هم‌آیی مدیران آموزش و پرورش استان در خصوص جشنواره‌ی جابربن حیان در سالن مجتمع شهید رسول فرخی ارومیه از دیگر موارد مورد بحث در این دیدار بود.

این دیدار با حضور سرپرست،معاونت اداری مالی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان و معاونت کانون زبان ایران در ارومیه در دفتر مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.