کد خبر: 240644
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
بازدید 2069
برگزاری دوره های آموزشی حضوری و غیرحضوری کانون استان در سال 93

واحد کارشناسی آموزش کانون استان در سال 93 و با هدف افزایش آگاهی و مهارت های منابع انسانی دوره های آموزشی مختلفی را ویژه مربیان و کارکنان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، آموزش یک اقدام راهبردی جهت حفظ و توسعه ی هر نهاد و یا سازمانی در دنیای پیچیده ی امروزی است.به همین جهت،واحد کارشناسی آموزش، سال 1393 با هدف افزایش هر چه بیشتر آگاهی و مهارت های منابع انسانی در کانون استان اصفهان، دوره های متعدد آموزشی اعم از حضوری و غیر حضوری را ویژه مربیان مسوول مراکز و همچنین مربیان هنری، ادبی و فرهنگی سراسر استان با حضور اساتیدی مجرب برگزار کرده است.
اهمیت وتاثیر برگزاری این دوره ها با توجه به این نکته که موضوع دوره های آموزشی سال 93 بر حسب نیازسنجی صورت گرفته از میان مربیان، در سال 92 انتخاب گشته است، دو چندان می شود.
نمونه های زیر از جمله دوره های آموزشی برگزار شده در سال 1393 می باشد:
—- دوره آموزش "شیوه های نقد ادبی" در دو گروه جداگانه، مختص مربیان مسوول مراکز و مربیان مراکز فرهنگی هنری سراسر استان در دی ماه
—- پودمان آموزشی "برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی هنری" برای تمامی مربیان مسوول مراکز در قالب دو گروه در دی ماه
—- دوره آموزشی "شیوه های تشویق به مطالعه" مختص مربیان فرهنگی مراکز در بهمن ماه
—- آموزش " فعالیت های تربیتی اجتماعی" برای مربیان فرهنگی مراکز در بهمن ماه
—- پودمان آموزشی با عنوان "شیوه های پرورش خلاقیت و تخیل در کودکان" ویژه ی مربیان فرهنگی در بهمن ماه
—- دوره آموزشی "آشنایی با کودکان با نیازهای ویژه" مختص مربیان مرکز فراگیر در دی ماه
—- برگزاری 2 آموزش غیر حضوری با عناوین "آشنایی با الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفته" و "پیشگیری و کنترل عوامل خطر ساز بیماری های قلبی عروقی" برای 170 نفر از کارکنان استان در نیمه ی دوم سال از دیگر برنامه های این واحد می باشد.
با توجه به اهمیت پژوهش از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط واحد آموزش و پژوهش در سال 1393 که شایان توجه ویژه می باشد، تشکیل نهاد اقدام پژوهی در استان می باشد. با حضور اعضای نهاد اقدام پژوهی و مربیان پژوهنده ی استان در سالی که گذشت، 3 نشست با هدف گسترش طرح اقدام پژوهی برگزار شد که در آن اقدام پژوهی مربیان نیز بررسی گردید.
به نمایش درآوردن اقدامات پژوهشی صورت گرفته توسط اعضا و مربیان در نمایشگاه برپا شده از طرف استانداری با عنوان"پژوهش و فناوری" در سه بخش کودک، نوجوان و مربی از دیگر اقدامات صورت گرفته می باشد که استقبال مخاطبین را به همراه داشت، در این نمایشگاه همچنین گزارش اقدام پژوهی برتر استان نیز در معرض دید همگان قرار گرفت.