کد خبر: 266477
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
بازدید 2754
قصه‌های شنیدنی جشنواره نوزدهم در مراکز کانون استان تهران

قصه‌گویان ایرانی و خارجی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مراکز شماره 10، 20، 30 ،31 و40 کانون استان تهران به اجرای قصه‌گویی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در حاشیۀ نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که از 27 بهمن ماه 1395 با حضور 68 قصه‌گوی ایرانی و خارجی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون فعالیت خود را آغاز کرده، مراکز شماره 10، 20، 30، 31 و40 کانون استان تهران میزبان تنی چند قصه‌گویان داخلی و خارجی بودند.
بنا بر این گزارش، صبح روز27 بهمن ماه و در اولین روز از این جشنواره، مرکز شماره ۱۰ میزبان « داوود ریحانی» با قصۀ ضمانت آقا از استان خراسان رضوی، «سپیده ابراهیمی» با قصۀ آن بالا این پایین از استان چهارمحال و بختیاری و «مهری روحی رحیم» با قصۀ جادوگر منفی در منفی از تهران بود. در این برنامه 80 نفراز اعضا و دانش آموزان مدارس معراج و شهید ناصریان پای قصه‌های شنیدنی این قصه‌گویان برگزیده نشستند.
 همچنین در همین روز مرکز فراگیر شماره 40 پذیرای قصۀ "چگونه ستارگان به آسمان آمدند" با قصه گویی «مژگان کدخدایی» از استان اصفهان ، قصه "شیرین کام"  با اجرای «محمود محمدی» از استان مرکزی و قصه "چوپان راستگو" با قصه گویی «کیوان‌اقبالی» از استان البرز بود.
در دومین روز از این رویداد فرهنگی، اعضای کودک و نوجوان مراکز شماره 20 و 30 رسم میزبانی را به جا آورده و با قصه‌های شنیدنی از «فاطمه‌ولادی» با قصۀ نقره‌ماهی از استان آذربایجان غربی، قصه «پنیرک» با قصه‌گویی زینب صباغ از استان تهران و قصۀ «خاک من زمین» با اجرای طلعت کمال‌زاده از استان هرمزگان گوش سپردند. مرکز شماره 20 که به عنوان یکی از مراکز فراگیر کانون استان برای اعضای دارای نیازهای ویژه مشغول به فعالیت است، میزبان سه قصه‌گوی بخش فراگیر بود که در این برنامه، اعضای فراگیر به همراه خانواده‌هایشان حضور داشتند.
در ادامۀ برنامه اعزام قصه‌گویان جشنواره به مراکز کانون، «میریان نیلدا پونسه » با قصه «یافتم» از آرژانتین، «سیداحمد مصطفوی» با قصه «مرد بافنده و مار» از خراسان رضوی و «ژیلا مهندس‌سامانی» با قصه «دخت ایران‌زمین» از چهارمحال و بختیاری در مرکز فرهنگی هنری شماره 30 و در جمع 70 نفر ازاعضا و دانش آموزان مدرسه 12 فروردین قصه گفتند.
همچنین مرکز شماره 31 در واپسین روز از جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور ۶۰ نفر از دانش‌آموزان مدرسۀ شهید نوری به استقبال دو تن از قصه‌گویان برگزیده این جشنواره رفتند. « مریم فلاحی» با قصۀ یک فانوس روشن از استان مازندران و « زهرا بابادی» با قصۀ یک نگین شکسته از استان چهارمحال و بختیاری میهمان این مرکز فرهنگی هنری تازه تاسیس کانون استان بودند.
نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از 27 بهمن الی 1 اسفند با حضور 68 قصه‌گوی ایرانی و خارجی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت خود را آغاز کرده است.