کد خبر: 270454
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
بازدید 810
جشن ولادت فاطمه معصومه (س) در مراکز 27, 42 و نسیم شهر

همزمان با آغاز دهه کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام و به مناسبت روز دختر، مراکز فرهنگی هنری کانون استان با اجرای ویژه‌برنامه‌هایی این ایام را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در آستانۀ دهه کرامت و هم‌زمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام، مراکز فرهنگی هنری کانون استان با اجرای ویژه‌برنامه‌هایی که باهدف آشنایی کودکان و نوجوانان با سیره و ابعاد شخصیتی آن بانوی نمونه، به‌ عنوان الگوی عصمت و پاک‌دامنی و اسوۀ وفا و مهربانی برای اعضا دختر برگزار شد، این ایام را گرامی داشتند.

به همین مناسبت، در روز دوشنبه دوم مرداد 1396 جشنی با حضور 80 عضو دختر کودک و نوجوان در مرکز نسیم شهر برگزار شد. اعضا نوجوان این مرکز با آغاز فعالیت‌های تابستانه و با هدایت مربیانشان از مدتها قبل به برنامه‌ریزی و تدارک این جشن برآمدند.

در این جشن خجسته، که با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط  نرگس احمدی عضو کودک آغاز شد، داستان زندگی و سفر حضرت معصومه (س) توسط لیلا علیزاده مربی فرهنگی مرکز  برای شرکت‌کنندگان مرور شد. دکلمه خوانی و دف زنی ، اجرای مسابقه  توسط الهه رحیمی عضو نوجوان، مولودی‌خوانی، شعرخوانی و پذیرایی ازجمله برنامه‌های اجرایی در این جشن بود .

یکی دیگر از برنامه‌های اجراشده در این روز، برگزاری مسابقه ادبی با عنوان " دختر لبخند خداست " که در قالب شعر و قطعه ادبی اجرا و برندگان آن در پایان برنامه اعلام، و جوایزی دریافت کردند. مجری برنامه مهدیه طوسی عضو نوجوان این مرکز فرهنگی هنری بود.

همچنین اعضای دختر مرکز شماره 27 با همراهی مادرانشان، روز دوم مرداد به این مناسبت، در پارک بانوان حقانی، با اجرای جشنواره غذاهای سنتی، یک روز به‌یادماندنی را سپری کردند.

مادران فعال اعضای دختر این مرکز فرهنگی هنری، پس از اجرای جشنواره و سرو غذا در محیطی صمیمی، نحوه پخت و تهیه غذاهای سنتی تهران را به دخترانشان آموزش دادند. همچنین در راستای محوریت برنامه‌های تابستانه با موضوع "خودآگاهی"، مادران در کنار فرزندانشان و در فضایی پرنشاط در مسابقه "چقدر مرا می‌شناسی؟ " شرکت کردند. معرفی شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) به شیوه قصه‌گویی و معرفی کتاب زندگی این بانوی بزرگوار، آخرین برنامه در این روز بود.

در مرکز شماره ٤٢ نیز مقدمه برگزاری جشن روز دختر، از مدتها قبل با تلاش اعضای کودک و نوجوان دختر، فراهم‌شده بود. آن‌ها با همراهی مربیانشان، مسئولیت برگزاری این جشن را به عهده گرفتند.

در روز اجرای ویژه‌برنامه "دختران گل نشان" اعضای فعال با اجرای برنامه‌هایی همچون بازی و مسابقه، قصه‌گویی، معرفی وقایع و شخصیت و کارگاه ادبی روزی خاطره‌انگیز را در کنار هم با همدلی و دوستی تجربه کردند.