رونمایی از 5 انیمیشن و یک فیلم کوتاه، ساخته‌ی اعضای کانون خراسان جنوبی

طی مراسمی اعضای هنرمند عرصه‌ی انیمیشن و فیلم سازی کانون خراسان جنوبی، از 5 انیمیشن و یک فیلم کوتاه که ساخته‌ی هنرخودشان بود، رونمایی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی،همزمان با هفته ملی کودک طی مراسمی با عنوان عصری با فیلم و انیمیشن در سالن آمفی تئاتر اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعضای مراکز فرهنگی هنری بیرجند جدیدترین ساخته‌هایشان را در بخش انیمیشن و فیلم کوتاه به نمایش گذاشتند.
فیلم «پول» با هنرمندی «رضا شکیبی ، مهیار راغی، نیما تقی زاده» اولین تجربه اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 3 بیرجند بود که به کارگردانی مهدی مؤذن عضو نوجوان این مرکز ، به نمایش در آمد.
مجری طرح فیلم کوتاه « پول »  ریحانه سادات هاشمیان مربی هنری کانون شماره 3 بیرجند بود و فیلمبرداری این فیلم  10 دقیقه‌ای بر عهده نیما تقی زاده  و عکاسی این فیلم توسط علیرضا سالاری فر صورت گرفت.
فیلم «پول « با موضوع  ماجرای گم شدن پول پسری که تصمیم داشت،  برای دوستش کادوی تولد بخرد، ساخته شده است و «شهریار علی‌پور، عرفان توانا و کاظم افضلی» از دیگران بازیگران این فیلم کوتاه به شمار می‌روند.
در همین حال در این مراسم 5 انیمیشن کوتاه دیگر کاری از اعضای مرکز شماره 1 و 2 بیرجند با عناوین: «عمر پر ثمر»،  «رویای آسیاب»، «ماه من، ماه ما»، «کلاغ خنزرپنزری» ، « خانه‌ای برای کرم‌ها»و «شتر مقدس» به نمایش درآمد.
«عمر پر ثمر» انیمیشن 4 دقیقه‌ای که روایت‌گر داستان مدادی بود که عمرش را صرف کشیدن می‌کند و روز به روز کوچک‌تر می‌شود.
 این انیمشن کاری از «فاطمه زهرا رحیمی و فاطمه فاضلی به کارگردانی فاطمه زهرا رحیمی اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند» بود که به نمایش درآمد.
«رویای آسیاب» دیگر انیمیشنی بود که  با دستان هنرمند « زهرا سبزه کار» ، «ریحانه طالبی»، «محدثه ترشابی» با تکنیک کلاژ به مدت 8 دقیقه به اجرا درآمد.
انیمیشن « ماه من، ماه ما»  دیگر انیمیشن اعضای مرکز شماره 2 بیرجند بود که با تکنیک خمیر بازی و مداد شمعی و هنرمندی «فاطمه زهرا تقریبی ، زینب بارانی، مهدیه زارع» با مدت زمانی 5 دقیقه به اجرا در آمد.
«کلاغ خنزر پنزری » و «خانه‌ای برای کرم‌ها» 2 انیمیشنی بود که به ترتیب به با هنرمندی « زهرا حدادیان، فهیمه خسروی» با تکنیک اشیا کاری از اعضای مرکز شماره 1 بیرجند» ، « زینب مینا، یلدا غلامی ، هانیه شکرانی» با  تکنیک خمیر بازی عروسکی کاری از اعضای مرکز فرهنگی شماره 1 بیرجند» برای علاقه مندان به هنر انیمیشن به نمایش درآمد.
« شتر مقدس » نیز انیمیشن مذهبی بود که به همت اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 1 بیرجند به نام های «حسن خسروی، امیر محمد قاسمی، علیرضا خدابخشی، محمد حسین خدابخشی » با تکنیک عروسک‌های خمیری  و هدایت فاطمه حسن پور مربی انیمیشن مراکز 1 و 2 بیرجند  ساخته شد و همراه دیگر انیمیشمن‌ها به نمایش در آمد.
در پایان با حضور عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی از اعضای گروه های فیلم سازی و انیمیشن مراکز فرهنگی هنری بیرجند  با اهدای لوح تقدیر و هدیه قدردانی شد.