کتاب‌خوانی، محور تمام فعالیت‌های کانون پرورش فکری است

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات کانون گفت: تمام فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حول محور کتاب‌خوانی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، محمود سلیمانی کاریزمه که در نشست جمعی از کارکنان ستادی و مسئولین مراکز کانون استان خوزستان در شهرستان اهواز سخن می‌گفت افزود: کانون با کتاب‌خوان کردن کودکان و نوجوانان به دنبال پرورش فکر بچه‌های ایران اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم در پرورش فکر کودکان و نوجوانان این است که ما با چه ابزاری می‌خواهیم فکر بچه‌ها را پرورش بدهیم و این کار در کانون با محوریت کتاب و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی حول محور کتاب‌خوانی در حال انجام است.
سلیمانی کاریزمه با بیان این‌که عموماً آدم‌هایی که کتاب‌خوان باشند کمتر اشتباه می‌کنند، داناترند و رفتارهایشان معقولانه تراست ادامه داد: برای کتاب‌خوان کردن کودکان و نوجوانان باید متولیان کار با آینده‌سازان این کشور خود اهل مطالعه باشند و اطلاعات خود را به‌طور مداوم با مطالعات مختلف به‌روز نگاه دارند زیرا کمبود مطالعه متولیان فرهنگ یک آفت است.
مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات کانون در ادامه گفت: تربیت کودکان و نوجوانان باید با توجه به زمان حال و پیشرفت‌های صورت گرفته در تمامی عرصه‌های زندگی صورت بگیرد و پافشاری در استفاده از روش‌های گذشته در این امر دیگر پاسخگو نیست.
وی مراکز را خط مقدم فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی کرد و یادآور شد: تمامی برنامه‌هایی که ما در ستادهای کانون در امور سیاست‌گذاری و تعیین خط‌مشی‌ها انجام می‌دهیم موقعه ای مهم است که در مراکز کانون منجر به اتفاقی تأثیرگذار شود.
در این نشست همچنین غلامرضا شنبدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های کانون این استان پرداخت و کمبود نیروی انسانی را یکی از مشکلات حال حاضر کانون در استان خوزستان معرفی کرد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌که کانون در استان خوزستان 243 پرسنل دارد که کارها را با انس، الفت، برادری و خواهری به‌پیش می‌برند گفت: از تیرماه سال جاری تاکنون در قالب این همکاری‌ها 2 کتاب‌خانه سیار در اهواز و یک مرکز ثابت در اندیمشک افتتاح شده است و برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی بسیاری توسط کارکنان کانون در مراکز برای کودکان و نوجوانان انجام شده است.
در این نشست همچنین محمود سلیمانی کاریزمه، به پرسش‌های همکاران شرکت‌کننده پاسخ داد و از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 3 و مجتمع اهواز دیدن کرد.
گفتنی است: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات کانون در سفر خود به استان خوزستان از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر نیز بازدید خواهد کرد.