کد خبر: 241170
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
بازدید 7072
همسفر با یاس در هفته‌ی بزرگداشت مقام زن

جمعی از کارشناسان، مربیان و کارکنان زن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم روز گذشته به مناسبت " هفته بزرگ‌داشت مقام زن و روز مادر " با اجرای برنامه های فرهنگی، ورزشی در بوستان نرگس گرد هم آمدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، ویژه برنامه‌ی "همسفر با یاس" که از سوی واحد روابط عمومی و مشاور امور بانوان در کانون استان قم تدارک دیده شده بود، هم‌زمان با روزی که با عنوان " زن، خانواده‌ی سالم، جامعه‌ی سالم" نام‌گذاری شده بود، به اجرا در آمد.
بر اساس این گزارش، بانوان کانون استان قم ساعت کاری روز گذشته را در یکی از بوستان‌های اختصاصی بانوان گرد هم آمده و با انجام بازی‌ها و تمرینات ورزشی توجه به سلامتی جسم را از اولویت‌های خود در میان برنامه‌های روزانه قرار دادند.
هم‌چنین نشستی صمیمانه با حضور معصومه ظهیری؛ مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری قم نیز برپا شد که در آن بحث و تبادل نظر پیرامون «رابطه‌ی اشتغال و فعالیت‌های اجتماعی زنان و انجام وظایف مربوط به همسر و فرزندان» مطرح شد و شرکت کنندگان دیدگاه‌ها و پرسش‌های خود را در این زمینه مطرح کردند.
مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری قم هم‌چنین ضمن بیان نکات تربیتی از دیدگاه اسلام، توجه بانوان را به امر صرفه جویی و اصلاح رویه‌های غلط در امور خانه داری جلب کرد و از آنان خواست تا با یادگیری روش‌ها و تجربیات جدید از امکانات حداقلی استفاده‌ی حداکثری را ببرند.
وی هم‌چنین با تقدیر از تلاش‌های مربیان کانون که در رشد و تعالی کودکان و نوجوانان سهم به سزایی دارند گفت: کار کردن در حوزه‌ی فرهنگ همانند حوزه‌های دیگر به چشم نمی‌آید چرا که از جنس افتتاحیه و ساخت بنا و پروژه‌های عینی نیست اما ارزش و زحمت آن به مراتب بیشتر است.
در ادامه مربیانی که با شرکت در فراخوان شیرینی‌پزی، شیرینی‌های خانگی خود را همراه آورده بودند مورد تقدیر قرار گرفتند.
هم‌چنین در پایان ضمن تقدیر از کارشناس روابط عمومی و نماینده‌ی امور بانوان در کانون استان قم، بانوی نمونه‌ی کانون استان نیز معرفی و تقدیر شد.
ویژه برنامه‌ی "همسفر با یاس"  هم‌زمان با هفته‌ی بزرگ‌داشت مقام زن و روز مادر، با حضور کارشناسان و مربیان فرهنگی، هنری و ادبی کانون در محل بوستان نرگس استان قم برگزار شد.