کد خبر: 255816
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
بازدید 2556
نخستین دوره‌ی آموزشی ویژه‌ی مربیان مرکز فراگیر کانون استان قم

با مناسب‌سازی مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک کانون استان قم برای خدمت‌رسانی به کودکان دارای نیازهای ویژه، مربیان فرهنگی، هنری و ادبی این مرکز در یک دوره‌ی آموزشی 3 روزه شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، هدف از برگزاری این دوره‌ی آموزشی، آشنایی مربیان با مباحث مختلف کار با کودکان دارای نیازهای ویژه و روش‌های ارتباط‌‌گیری موثر برای پرورش فکر و استعدادهای این قشر از مخاطبان است.

بر اساس این خبر، دکتر سید احمد آقامیری؛ رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم روز دوشنبه 3 اردیبهشت ماه، با حضور در جمع مربیان کانون، ضمن معرفی دقیق این قشر از مخاطبان و بیان مبانی اولیه‌ی کار با این کودکان، در خصوص ضرورت‌ها و چگونگی تلفیق کودکان عادی و کودکان دارای نیازهای ویژه در کارگاه‌ها سخن گفت و در فضایی صمیمانه تجربیات خود را در اختیار مربیان کانون قرار داد.

هم‌چنین مباحثی چون روان‌شناسی ارتباط با کودکان نابینا، ناشنوا و کم‌توان جسمی- حرکتی، اختلالات یادگیری، راه‌کارهای آموزشی و شیوه‌های پرورش خلاقیت این کودکان طی این دوره‌ توسط کارشناسان اداره‌ی اموزش و پرورش استثنایی استان ارائه شد.