کد خبر: 255498
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
بازدید 1240
شهرستان سروآباد مستعد اجرای مسائل فرهنگی است

فرماندار سروآباد گفت: این شهرستان به لحاظ فرهنگی بسیار مستعد است و زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی بسیار بالایی دارد.

علی مفاخری در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان با اشاره به وضعیت فرهنگی شهرستان سروآباد، اظهار کرد: این شهرستان از استعدادها و ظرفیت‌های خوبی در زمینه فرهنگی برخوردار است.
وی گفت: شهرستان سروآباد به لحاظ فرهنگی بسیار مستعد است و مردم آن به مسائل فرهنگی علاقه‌مند هستند و می‌توان گفت، این شهرستان پذیرش مسائل فرهنگی را در حد بالایی دارد.
فرماندار سروآباد با بیان اینکه 87 درصد جمعیت شهرستان سروآباد در روستاها ساکن هستند، تصریح کرد: آمار مطالعه در بین کودکان و دانش‌آموزان روستایی شهرستان سروآباد در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و در روستاهای این شهرستان برای مسائل فرهنگی جای کار دارد.
وی اضافه کرد: با توجه به ضعیف بودن اقتصاد خانواده‌های روستایی در این شهرستان و عدم توانایی آنها در خرید کتاب‌های غیردرسی برای فرزندانشان، راه‌اندازی کتابخانه سیار در روستاهای بزرگ این شهرستان با مشارکت و همکاری
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بسیار مثبت و تاثیرگذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته از محل اعتبارات شهرستان به حوزه کودکان و نوجوانان اعتبارات کمی اختصاص یافت، افزود: وضعیت تخصیص اعتبارات در سال 94 بسیار پایین بود ولی امیدواریم که وضعیت اعتبارات در سال 95 بهتر شود و بتوانیم برای حوزه
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعتباراتی در نظر داشته باشیم.
مفاخری تاکید کرد: به همه دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی سطح شهرستان تاکید می‌شود که با
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری و تعامل لازم را در راستای تقویت هرچه بیشتر مسائل فرهنگی دانش‌آموزان داشته باشند.