کد خبر: 265019
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
بازدید 1739
«آسمان آبی و هوای پاک» در کانون گیلان

ویژه‌برنامه‌ی روز جهانی هوای پاک درمراکز فرهنگی هنری شماره 2 بندر‌انزلی و سیاهکل برگزار‌شد.

 به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، این‌ویژه‌برنامه‌ها هم‌زمان با 29 دی (روزجهانی هوای پاک) و به‌منظور آشنایی افزون‌تر کودکان ونوجوانان با اهمیت فعالیت‌های زیست محیطی،  تشویق مخاطبان برای تلاش درمسیر پاس‌داشت از محیط‌زیست و با همراهی دستگاه‌های اجرایی وهم‌چنین  گروه‌های مردم نهاد برنامه‌ریزی و به‌مرحله‌ی اجرا گذاشته شد.
بر همین اساس مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بندرانزلی با ویژه‌برنامه‌ی « آسمان آبی، هوای پاک» که درسایه‌ی همکاری فرمانداری، اداره‌ی محیط زیست و گروه‌ مردم نهاد فعال در حوزه‌ی محیط زیست صورت‌پذیرفت، میزبان کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها بود.
درآغاز این ویژه‌برنامه که با ورود دوچرخه‌سواران کمپین زیست محیطی و تشویق حاضران به استفاده از و وسایل نقلیه‌ی پاک همراه‌شد، حسن جعفری، معاون اداره محیط زیست شهرستان بندر‌انزلی به معرفی پیشینه و دلایل نام‌گذاری 29 دی به عنوان روزچهانی هوای پاک پرداخت.
تبیین اهمیت فعالیت‌های زیسیت محیطی و تشریح نقش این فعالیت‌ها در ایجاد محیط زندگی پاک از دیگر بخش‌های سخنان معاون محیط زیست بندر‌انزلی بود و وی برهمین اساس بر ضرورت همکاری با دستگاه‌های فعال دراین حوزه، به‌ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید‌کرد.
در ادامه‌ی این ویژه‌برنامه کودکان و نوجوانان ضمن تماشای پویانمایی با موضوع محیط زیست، در کارگاه  نقاشی و آموزش کاردستی با استفاده از مواد بازیافتی شرکت‌کردند.
پرواز‌بادبادک‌، کاشت‌ نهال و اهدای جایزه به کودکان و نوجوانان بخش‌پایانی ویژه‌برنامه‌ی «آسمان آبی، هوای پاک» درمرکز فرهنگی هنری بندر‌انزلی  بود.
 مرکز فرهنگی هنری سیاهکل نیز به همین مناسبت با ویژه‌برنامه‌ی « با هم به‌سوی هوای پاک» میزبان بیش از 50 عضو کودک و نوجوانان کانون بود.
طی این ویژه‌برنامه که با همراهی شهرداری، آموزش و پرورش، محیط زیست، بهزیستی و گروه مردم‌نهاد « توسعه پایدارنو» برگزار‌شد، رئیس اداره محیط زیست شهرسیاهکل به تبیین مسایل زیست‌محیطی پرداخت.
برپایی کارگاه آموزش نقاشی و ادبی، هم‌چنین برگزاری کارگاه آموزش فعالیت‌های زیست محیطی از دیگر  برنامه‌های کانون سیاهکل  بود و درهمین زمینه کودکان ونوجوانان ضمن آشنایی با اهداف نام‌گذاری «روز جهانی ‌هوای پاک»، بامراحل جداسازی زباله از نقطه‌ی آغاز نیز آشنا‌شدند.
آشنایی با تجربه‌های تلخ زندگی دو گورکن که از سوی یکی از دوستداران محیط زیست صورت گرفت، کاشت نهال دوستی و  ایجاد حلقه‌ی انسانی از برنامه های این ویژه‌برنامه محسوب‌می شد و درپایان، کودکان و نوجوانان ضمن دریافت بسته ی فرهنگی دل‌نوشته‌های خود را با موضوع «دنیای بدن آلودگی» به بالن آرزو‌ها سپردند.