کارگاه آموزشی پویا نمایی در بندرعباس

مربیان هنری و رابطین نمایش کانون استان هرمزگان با شیوه‌های پویا نمایی آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، کارگاه آموزشی پویا نمایی با حضور مربیان هنری و رابطین نمایش مراکز استان در مجتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس برگزارشد.
سارا پاکدامن کارشناس هنری استان هرمزگان هدف از اجرای این کارگاه را آشنایی مربیان هنری و رابطین نمایش مراکز فرهنگی استان با تکنیک‌های ساخت انیمیشن دانست و گفت: این کارگاه با حضور 13 نفر از مربیان هنری و رابطین نمایش مراکز فرهنگی هنری  برگزارشد.
وی افزود: فروغ کارجو مربی هنری بندرعباس به عنوان مدرس این دوره‌ی آموزشی، دوره مبتدی پویا نمایی را درسال92 در مرکز آموزش تهران گذرانده است و دراین کارگاه آموزشی تمامی آموخته‌های خود را جهت بهره‌مندی دیگر همکاران به آن‌ها منتقل کرد.
پاکدامن گفت: همکاران پس از این آموزش موظف به برگزاری کارگاه‌های انیمیشن سازی در مراکز فرهنگی خود می‌باشند که امیدواریم با توجه به تنوع و جذابیت این فعالیت ، بتوانیم در جذب وپایدار سازی اعضا نوجوان گام موثری برداریم.
دراین کارگاه مربیان با شیوه‌ها و تکنیک‌های مختلف از جمله" کلاژ با پارچه و کاغذ برای ساخت انیمیشن آشنا شدند.
فروغ کارجو مربی هنری مراکز بندرعباس به عنوان مدرس این دوره‌ی آموزشی گفت: در این کارگاه ابتدا مبانی انیمیشن به صورت تئوری توضیح داده شد ، سپس مربیان یک انیمیشن را طراحی کردند.
کارجو ادامه داد: نوشتن داستان این طرح به شیوه خلاق توسط مربیان نوشته شد و سپس بعد از نوشتن سوژه
و پردازش داستان، " استری برد" داستان را طراحی کردند و با استفاده از وسایلی مانند پارچه ، مقوا، خمیر بازی صحنه‌های نمایش خود را عکس‌برداری کردند.
کارجو روند پیشرفت کلاس را خوب ارزیابی کرد و گفت: در پایان این کلاس هر کدام از گروه‌ها موفق شدند یک انیمیشن کوتاه بسازند.
آشنایی با مبانی انیمیشن، ساخت انیمیشن وطراحی کاراکتر، فریم ، پلان و سکانس، انواع تکنیک انیمیشن، انتخاب ایده وداستان و فیلم کوتاه از جمله مواردی بود که مربیان دراین دوره آموزشی 3 روزه آموختند.
گفتنی است در بخشی از این کارگاه آموزشی نعیم اسدی کارشناس فرهنگی استان به صورت تئوری آموخته‌های خود را در اختیار همکاران قرار داد.
نشست تخصصی پویا نمایی با حضور مربیان هنری و رابطین نمایش استان هرمزگان از روز 1 اردیبهشت آغاز و تا بعدازظهر پنجشنبه 3 اردیبهشت ادامه دارد.
شایان ذکر است جلسه نقد و بررسی آثار نقاشی اعضا در سال 93 نیز با حضور فاضلی مقدم کارشناس هنری با حضور مربیان هنری روز 2 اردیبهشت برگزارشد.