کد خبر: 254757
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
بازدید 1111
پیام تبریک مدیر کل کانون هرمزگان به مناسبت روز معلم

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هرمزگان هفته معلم را به مربیان ، معلمان و مربیان کانون زبان تبریک گفت .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، ناهیدسلیمانی احمدی مدیر کل هرمزگان،هفته معلم را به مربیان ، معلمان ، مربیان کانون زبان و جامعه فرهنگی تبریک گفت.
وی  افزود: این ایام مبارک و فرخنده را  که به نام هفته معلم نامگذاری شده است  را خدمت همه همکارانم در مراکز فرهنگی هنری کانون ، مربیان کانون زبان و جامعه فرهنگی تبریک می‌گویم و آرزوی سعادت و سلامتی را برای همه از خداوند مهربان مسئلت دارم.
 سلیمانی با اشاره به اهمیت مقام معلم خاطر نشان کرد : مقام و منزلت معلم به قدری زیاد است که پیامبر اسلام (صلى الله علیه وآله) خود را معلم مى داند و یا پیشوای سوم سوم مکتب ما نیز وقتى معلمى سوره حمد به فرزند دلبندش مى آموزد به پاس احترام و قدردانى از معلم، هزار دینار و هزار حُلّه به او مى بخشدو دهان او را نیز پر از دُر مى گرداند.
مدیر کل کانون هرمزگان کار مربیان در کانون را بسیار مهم دانست و گفت: نقش شما مربیان در پرورش فکر کودک ونوجوان بسیار مهم است و هیچ کس را یارای آن نیست که نقش عظیم شما ، رسولان الهی را در زمین بستاید و برای همین است که خداوند متعال نسبت به شان و مقام عالم ومتعلم عنایت خاصی مبذول داشته است و برای آنان امتیاز ویژه ای قایل شده است.
وی همچنین از مربیان به عنوان هدایتگر و بیدار کننده یاد کرد و گفت: وقتی درست فکر کردن را به کودک می آموزید ، وقتی کودک فرامی گیرد که درست تفکر کند و برای درست فکر کردن هدایت می شود ، نشان از حضور مربی آگاهی است که توانسته فرهنگ فکر کردن را درآن کودک نهادینه کند.
مدیر کل کانون  دانش ، تفکر ، اخلاق و رفتار صادقانه مربیان را عامل مهم پیشرفت معنوی و مادی درکودک ونوجوان دانست و گفت: همه­ ی پیشرفت های معنوی و مادی بشر ریشه در تربیت افراد دارد که از منبع زلال ایمان، معرفت، تعهد و ایثار معلم سیراب می­ شوند.
سلیمانی نقش مربیان ومعمان را با کار انبیا یکسان دانست و گفت: مربی وظیفه ای را انجام می دهد که انبیا انجام دادند، هر دوی شما به دنبال روشنگری هستید تا با آن نور به عرصه های تاریک آگاهی ببخشید و همین باعث شناخت انسان و هدایت به سوی خدای متعال می گردد.
سلیمانی 12 اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری مردی از تبار اهل علم وقلم ، تفکر و عقل و ولایت مداری را روزی نمادین برای تقدیر از مقام معلم دانست و بیان کرد:این معلم نمونه پس از عمری تعلیم وتربیت وتهذیب معنوی به شهادت رسید که جهاد د رراه خدا شیوه مردان الهی است.
مدیر کل کانون هرمزگان در پایان از تلاش تمامی همکاران تقدیر کرد و گفت:درود بر شما مربیانی که با مهربانی و صبوری آموخته های خود را به کودکان ونوجوانانی که  تشنه یادگیری هستند می آموزید و بدانید که در دیباچه تاریخ نامتان همواره مانا است.