توسعه کتاب‌خوانی نیاز به عزم ملی دارد

<BR> در جلسه‌ای که با حضور معاون وزیر ارشاد در سالن رودکی اداره ارشاد اسلامی بندرعباس برگزارشد کارشناس ادبی کانون هرمزگان به عنوان نماینده استان و مولف توسعه‌ی کتاب خوانی را با یک عزم ملی قابل اجرا دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، کارشناس ادبی کانون استان هرمزگان در جلسه‌ای که با حضور معاون وزیر ارشاد در خصوص حمایت از چاپ آثار فاخر و ارزشمند برگزارشده بود حضور داشت.
فاطمه غلامزاده نخلی کارشناس ادبی کانون استان هرمزگان در این جلسه ضمن معرفی فعالیت‌های ادبی کانون خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات متعددی که در حوزه‌ی نشرو تالیف وجود دارد ، کانون پرورش فکری از هیچ حمایتی برای چاپ و نشرآثار خوب و فاخر کوتاهی نکرده است.
وی افزود: رسالت اصلی ما در کانون ترویج فرهنگ مطالعه بین کودکان ونوجوانان می‌باشد وهمواره کانون با چاپ آثار فاخر برای این گروه سنی تلاش و عزم خود را برای این اتفاق مهم جزم کرده است.
غلامزاده در خصوص اهمیت مطالعه در سنین کودکی ونوجوانی صبحت کرد و بیان کرد: کانون علاوه بر چاپ کتاب های مفید معتقد است که همزمان با رشد چاپ ، کتاب و کتاب‌خوانی نیز باید توسعه یابد.
کارشناس ادبی کانون دراین جلسه توسعه و جنبش کتابخوانی را همراه با یک حرکت وعزم ملی خواند و گفت: آن‌چه نیاز جامعه‌ی ما از لحاظ فرهنگی می‌باشد توسعه کتاب‌خوانی و بالابردن فرهنگ مطالعه درکشور می‌باشد وضعیت کنونی مطالعه نیازمند توجه ملی برای تحریک کودکان به مطالعه می‌باشد.
غلامزاده همچنین یکی از فعالیت‌های موثر کانون در خصوص توسعه‌ی کتاب‌خوانی را اجرای طرح " سفر کتاب " توسط کمیته بررسی کانون پرورشی دانست و گفت: برنامه‌ی سفر کتاب با هماهنگی کمیته بررسی کتاب و واحد آفرینش‌های ادبی برگزار شد و کتاب‌های برگزیده‌ی سال 94 درحوزه کودک ونوجوان به نمایش گذاشته شد.تا کتابهای ارزشمند حوزه ی کودک و نوجوان بدون دغدغه به مخاطبین برسد
وی خاطر نشان کرد:استقبال از این برنامه در مخاطبان مختلف مانند استاتید دانشگاه، دانشجویان،معلمان، مربیان ودانش آموزان و.. می‌تواند اشتیاق به کتاب‌خوانی و پژوهش در این زمینه را گسترش دهد.
گفتنی است جلسه‌ی حمایت از آثار مولفین باحضور دکتر عباس صالحی معاون فرهنگی  وزیر ارشاد و مولفین استانی  عصر یکشنبه 26 در سالن رودکی اداره ارشاد هرمزگان برگزارشد