کودکان شهر مرزی اروندکنار به کتاب‌خوانی تشویق شدند

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری اروندکنار در استان خوزستان با اجرای طرح کتاب‌خوانی «یک کتاب، یک امتیاز» کودکان و نوجوانان این شهر مرزی کشور را به کتاب‌خوانی تشویق کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به گفته‌ی نرگس شابونی قنبری مسوول مرکز اروندکنار در این طرح هر هفته یکی از کتاب‌های مورد علاقه‌ی اعضای مرکز با موضوع‌های مختلف معرفی می‌شود تا کودکان و نوجوانان آن را مطالعه و در پایان هفته در مسابقه پرسش و پاسخ شرکت و کارت امتیاز دریافت کنند.
وی افزود: کودکان و نوجوانانی که بتوانند به پرسش‌هایی که از کتاب مورد نظر طرح شده بیشترین پاسخ صحیح را بدهند و امتیاز بالاتری کسب کنند، به عنوان برگزیده هفته، معرفی و جایزه دریافت می‌کنند.
قنبری هم‌چنین یادآور شد: عکس اعضای برگزیده و امتیاز آن‌ها نیز بر روی پانلی که به همین منظور در مرکز قرار گرفته نصب می‌شود و کسانی که بتوانند در طول مدت اجرای طرح 100 امتیاز کسب کنند به مرحله پایانی راه‌یافته و از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به عنوان برگزیده این طرح معرفی می‌شوند.
مسوول مرکز فرهنگی‌هنری کانون اروندکنار هدف از اجرای این طرح را توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در میان کودکان و نوجوانان و غنی‌سازی اوقات فراغت آن‌ها عنوان کرد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در حال حاضر با دارا بودن بیش از 50 مرکز فرهنگی هنری، ثابت و سیار در سطح استان، بیش از 40 فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی را به مخاطبان کودک و نوجوان ارایه می‌کند.