مدارس از توان و تخصص کانون بهره ببرند

معاون ابتدایی اداره‌‌کل آموزش و پرورش کرمان بر تعامل و همکاری بیشتر و بهره‌گیری از ظرفیت و نیروهای متخصص کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مدارس تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حمید مؤذن‌زاده در نشست معاونان و کارشناسان آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کرمان که در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با بیان این‌که گفت: کانون فضایی برای پرورش ذهن و خلاقیت کودکان و نوجوانان است و مدرسه‌ها باید با استفاده از ظرفیت‌های این مجموعه به فضایی برای آموزش در کنار پرورش تبدیل شود.
وی کودکان و نوجوانان را سرمایه‌ای برای آینده کشور دانست و گفت: ما به عنوان متولیان تعلیم و تربیت باید تلاش کنیم توان‌مندی این قشر از جامعه را باور کنیم و به آن‌ها خوب فکر کردن و درست اندیشیدن را بیاموزیم.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کرمان، دقت و تفکر را دو اصل قرآنی در امر تعلیم و تربیت عنوان کرد و اذعان داشت: نگاهی که در آن دقت نباشد یک دیدن معمولی است و دیدن بدون دقت خیلی چیزها را نادیده می‌گیرد.
مؤذن‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی‌داشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس افزود: نسلی که امروزه با آن روبه‌رو هستیم نسلی است که از جنگ تحمیلی تنها چند عکس و فیلم را می‌بیند در حالی که آن، دوران طلایی تاریخ ماست و این دوران مانند دانشگاهی است که کارش انسان‌سازی بوده است.
وی با اشاره به این‌که ارزش‌های دفاع مقدس باید به نسل امروز جامعه منتقل شود خاطر نشان کرد: از تمام کسانی که دوران جنگ را با تمام وجود تجربه کرده‌اند می‌خواهیم با بازگو کردن آن‌چه در سینه دارند قشر نوجوان و جوان جامعه را با فرهنگ جهاد و شهادت آشنا سازند.
در ادامه این نشست، محمدرضا علیزاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان حضور معاونان و کارشناسان آموزش و پرورش در مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را فرصتی مناسب برای آشنایی بیشتر با فعالیت و اهداف کانون و در نتیجه تعامل و همکاری بیشتر میان دو مجموعه عنوان کرد و گفت: با این تعامل می‌توان گام‌های مؤثری در مسیر تحقق اهداف عالیه تعلیم و تربیت برداشت.
مدیرکل کانون کرمان با اشاره به تاریخچه تاسیس کانون افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجموعه‌ای است که اهداف و رسالت آن در نامش مستتر است؛ در حالی که نزدیک به نیم قرن از زمان تاسیس آن می‌گذرد از هدف اصلی خود که شناخت استعداد و پرورش ذهن و خلاقیت کودکان و نوجوانان است فاصله نگرفته است.
وی با بیان این‌که نقاط مشترک زیادی هم از لحاظ ساختار اداری و هم از نظر گروه هدف بین آموزش و پرورش و کانون وجود دارد اذعان داشت: با از بین بردن فاصله‌ها می‌توان فرصت بهره‌مندی تمامی مخاطبان و علاقه‌مندان از این امکانات را فراهم آورد.
علیزاده هم‌چنین یادآور شد: کانون کرمان زمینه همکاری دو سویه بین مراکز کانون و مدارس را فراهم آورده است و انتظار می‌رود که مدارس نیز همکاری خوبی با کانون و استفاده از ظرفیت‌های این مجموعه داشته باشند.
وی کتاب و کتاب‌خوانی را محور تمامی فعالیت‌های کانون عنوان کرد و گفت: تمام تلاش مربیان در مراکز فرهنگی هنری کانون این است تا با استفاده از فعالیت‌های متنوع و جذاب، کودکان و نوجوانان را به مطالعه علاقه‌مند کنند تا در آینده نسلی خلاق، متفکر و اندیشمند داشته باشیم.
در همین حال علی زنگی‌آبادی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان، دوره ابتدایی را دوره‌ای مهم و حساس عنوان کرد و گفت: این دوره ظرفیت‌ها و تهدیدهای خاص خود را دارد و مربیان در الگو‌سازی برای کودکان نقشی بسیار کلیدی و مهم را دارند.
وی آشنایی مربیان با فن‌آوری روز را یک اصل مهم در امر آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان دانست و گفت بیگانگی با این فرصت ما را به عقب می‌راند بنابر این تمامی متولیان امر آموزش و پرورش بایستی با تسلط بر فن‌آوری و استفاده صحیح از امکانات روز و محتوای متناسب با علایق و استعداد مخاطبان از این امکان به خوبی بهره ببرند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان با تاکید بر این که زمینه‌های مشترک کاری زیادی بین کانون و آموزش و پرورش وجود دارد گفت: با تبادل تجربه و هم‌افزایی می‌توان از ایده‌ها و فرصت‌های خوبی که در کانون وجود دارد به درستی بهره برد.