کد خبر: 241443
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
راه‌اندازی مرکز فراگیر، دغدغه‌ی مسوولان کانون کرمان

مدیر‌کل کانون کرمان راه‌اندازی مراکز فرهنگی‌هنری فراگیر ویژه کودکان و نوجوانان معلول جسمی و حرکتی را از جمله دغدغه‌های این مجموعه فرهنگی در سال جاری عنوان کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا علیزاده در حاشیه برنامه‌ی طرح «مدرسه شاد» که با همکاری آموزش و پرورش استثنایی کرمان اجرا شد با بیان این مطلب گفت: با تعامل و هم‌اندیشی مسوولان کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش استثنایی این استان می‌توانیم گام‌های مثبت و مؤثری در این مسیر برداریم.
علیزاده افزود: همکاری‌های مقطعی و کوتاه مدت دو مجموعه نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای این قشر از کودکان و نوجوانان کرمانی باشد.
وی با اشاره به این‌که راه‌اندازی مراکز فرهنگی‌هنری فراگیر از جمله مواردی است که با جدیت از سوی ستاد مرکزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و استان‌ها پیگیری می‌شود، یادآور شد: کانون پرورش فکری کرمان این آمادگی را دارد برای بهره‌مندی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با شرایط خاص از برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون نهایت همکاری را با مجموعه‌های مربوطه داشته باشد.
بر اساس این گزارش طرح «مدرسه شاد» ویژه دانش‌آموزان مدارس استثنایی برای دومین سال پیاپی با همکاری آموزش و پرورش استثنایی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در مجتمع فرهنگی، آموزشی کوهپایه در حال برگزاری است.
بر همین اساس این طرح با هدف ایجاد روحیه نشاط وشادابی دربین دانش آموزان معلول جسمی، حرکتی و ذهنی و تسهیل در ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به آن‌ها درماه‌های فروردین و اردیبهشت برگزار می‌شود.
در عین حال دانش‌آموزان شرکت کننده در این طرح باحضور درکارگاه‌های نقاشی، سفالگری، ادبی، آموزش نماز، مهارت‌های زندگی و موسیقی که به همت کتاب‌خانه سیار کانون پرورش فکری کرمان و واحد آفرینش‌های هنری برپا شده است، علاوه بر فراگیری مهارت‌های لازم، روزهای شادی را سپری می کنند.
طرح «مدرسه شاد» ویژه دانش‌آموزان مدارس استثنایی از فروردین سال جاری در مجتمع فرهنگی آموزشی کوهپایه آغاز شده است و تا پایان نیمه نخست اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت.