نقاشی‌های کودکان سردشت در ویترین مغازه‌ها

نقاشی‌های کودکان سردشتی هم‌زمان با بیست‌ و هشتمین سال‌روز بمباران شیمیایی این شهر در ویترین مغازه‌های سردشت نصب شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هم‌زمان با هفتم تیر، روز واقعه‌ بمباران شیمیایی سردشت آثار نقاشی کودکان در ویترین مغازه‌های این شهر به نمایش عموم گذاشته شده است.
جواد زاهدی مدیر‌کل کانون آذربایجان‌غربی، با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه در بیست و هشتمین سال‌روز بمباران شیمیایی این شهر به صورت فراخوان استانی و برای اعضای مراکز کانون در تمام شهرستان‌ها اجرا شد.
وی هدف از اجرای این فعالیت‌ها را، تقویت آگاهی و نگاه کودکان و نوجوانان به مسایل، وقایع و تاریخ کشور خود بیان کرد و افزود: از طریق برگزاری این برنامه‌ها کودکان و نوجوانان آموزش خواهند دید تا به آرمان‌های شهدا و آن‌چه برای پاس‌داشت کشورشان انجام شده است، متعهد باشند.
رعنا خضرنیا مسوول مرکز فرهنگی و هنری کانون سردشت نیز با اشاره به این‌که این واقعه دردناک هرگز از یاد مردم این شهر نخواهد رفت گفت: این برنامه با استقبال ویژه‌ از طرف اعضای مرکز مواجه شد و بر همین اساس 100 اثر نقاشی اعضای کانون که در طول 4 روز ترسیم شده است، در این نمایشگاه در معرض دید قرار می‌گیرد.
بمباران شیمیایی سردشت، از سوی نیروی هوایی عراق از 7 تیر1366 با استفاده از بمب‌های شیمیایی در چهار نقطه پر ازدحام شهر سردشت (از توابع استان آذربایجان‌غربی) انجام شد. سردشت یکی از شهرهای مرزی استان آذربایجان‌غربی است و مرکز فرهنگی و هنری کانون این شهر با 8778 جلد کتاب و 1408 عضو، فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی را به کودکان و نوجوانان ارایه می‌کند.