حمایت امام جمعه و فرماندار سیمرغ از کانون

امام جمعه و فرماندار شهرستان سیمرغ در استان مازندران آمادگی خود برای حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شهرستان کیاکلا یا سیمرغ بیستمین شهرستان تأسیس شده در استان مازندران است که در آذر سال 1391 با تغییر نام و ارتقای بخش کیاکلا و انتزاع آن از شهرستان قائم‌شهر ایجاد شد.
بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام محمدباقر یوسفی امام جمعه سیمرغ در دیدار با سرپرست کانون استان مازندران بر لزوم توسعه فعالیت‌های این مجموعه‌ی فرهنگی در شهرستان سیمرغ تاکید کرد.
وی در این دیدار که در محل فرمانداری سیمرغ صورت گرفت با اشاره به سابقه طولانی فعالیت‌های کانون پرورش فکری و اقدام‌های موثر آن در این شهرستان افزود: با توجه به توسعه‌ی شهری و جغرافیای این شهرستان، گسترش فعالیت‌های فرهنگی ضروری است و کانون پرورش فکری می‌تواند در این  زمینه نقشی مهم و اساسی ایفا کند.
حجت‌الاسلام یوسفی با بیان این‌که کار فرهنگی هزینه‌بر است یادآور شد: سرمایه‌گذاری برای فعالیت‌های فرهنگی نیازمند نگاه حمایتی مسوولان و دستگاه‌های مربوطه است.
مجتبی حبیب‌نژاد فرماندار سیمرغ نیز با استقبال و اعلام رضایت از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی مرکز کانون پرورش فکری سیمرغ افزود: داشتن برنامه، مهم‌ترین لازمه رشد و توسعه است.
وی در این نشست با اشاره به این‌که فرمانداری از فعالیت‌های کانون به عنوان یک دستگاه مهم و موثر به‌ویژه در زمینه‌ی توسعه برنامه‌های فرهنگی و اوقات فراغت حمایت می‌کند، اظهار داشت: تامین ملزومات و تجهیزات مورد نیاز و حمایت از دستگاه‌های اداری و طرح‌های عمرانی و فرهنگی ادارات شهرستان از جمله وظایف فرمانداری است.
وی افزود با توجه به سهم اندک شهرستان سیمرغ از بودجه‌های استانی، حمایت اداره‌کل‌ها از زیر مجموعه‌های شهرستانی خود می‌تواند در تحقق اهداف مورد نظر موثر باشد.
در این دیدار هم‌چنین ابتدا محمدعلی یزدان‌شناس سرپرست کانون استان مازندران با تاکید بر ظرفیت‌های کانون در توسعه و تقویت فعالیت‌های فرهنگی در این شهرستان گفت: با حمایت فرماندار، امام جمعه و سایر مسوولان شهری، کانون می‌تواند نقش قابل توجهی در توسعه‌ی برنامه‌های فرهنگی ایفا کند.
وی با اشاره به این‌که کانون با نسل ویژه‌ای سر و کار دارد اظهار داشت: حمایت مسوولان از کانون سرمایه‌گذاری برای آینده کودکان ونوجوانان است.
سرپرست کانون مازندران افزود: نشاط، پویایی و حضور موثر کودکان و نوجوانان در مرکز فرهنگی‌هنری سیمرغ از جمله ویژگی‌های مشهود کانون در این شهرستان است.
یزدان شناس با تاکید بر این‌که، حمایت فرمانداری در تخصیص بودجه برای کانون شهرستان سیمرغ می‌تواند زمینه‌ی مناسبی را برای رشد فعالیت‌های این دستگاه فرهنگی فراهم کند، یادآور شد: در صورت حمایت فرمانداری برای تجهیز سالن آمفی تئاتر این مرکز، ظرفیت مهمی برای نمایش فیلم، اجرای فعالیت‌های گروهی و استفاده سایر نهادها فراهم می‌شود.