شش مشاور جدید در کنار مدیرعامل کانون

در 6 حکم جدید، مشاوران مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منصوب شدند تا تشکیل شوراهای‌ سیاست‌گذاری و اتاق‌های فکر کانون وارد مرحله‌ی تازه‌ای شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این حکم‌ها که به امضای علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون رسیده است، دکتر حسین اسکندری به عنوان مشاور پژوهشی و آموزشی، محمود سلیمانی به عنوان مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران، مناف یحیی‌پور مشاور مدیرعامل و مسوول دبیرخانه شوراهای سیاست‌گذاری و طرح و برنامه، فریدون واحدی مشاور اجرایی، ایرج خرازی مشاور اقتصادی و عبدالرضا صادقی به عنوان مشاور فرهنگی منصوب شده‌اند.
بر همین اساس مدیرعامل کانون در حکم دکتر حسین اسکندری (استاد دانشگاه، روان‌شناس و مشاور پژوهشی و آموزشی کانون) اظهار امیدواری کرده که با مشارکت و هم‌فکری شورای سیاست‌گذاری امور فرهنگی در طراحی و ارتقاء امر پژوهش و آموزش در کانون اهتمام داشته باشد.
در همین زمینه برنامه‌ریزی برای تکریم ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های معزز شهدا و تبیین و ترویج شاخصه‌های مدیریت جهادی در کانون از جمله انتظارهای مدیرعامل از محمود سلیمانی مشاور وی در امور ایثارگران و سرپرست جدید کانون خراسان رضوی است.
حاجیان‌زاده همچنین از مناف یحیی‌پور روزنامه‌نگار و سردبیر روزنامه دوچرخه به عنوان مسوول دبیرخانه شوراهای سیاست‌گذاری و طرح و برنامه خواسته است با مشارکت و هم فکری شوراهای طرح و برنامه و سیاست‌گذاری تولید، فرهنگی، اقتصادی و کانون زبان ایران، در کانون پرورش فکری گام‌های موثری بردارد و از فریدون واحدی مشاور اجرایی نیز خواسته است تا با همکاری معاونان و مدیران کل حوزه‌ی ستادی و استانی، در ساماندهی ارتباط‌های درون سازمانی و برون سازمانی حوزه مدیرعامل و پیگیری‌های مربوطه و سایر امور ارجاعی اهتمام داشته باشد.
مدیرعامل کانون در عین حال در حکم ایرج خرازی مشاور اقتصادی و عبدالرضا صادقی مشاور فرهنگی با اشاره به نام‌گذاری سال 1393 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، بر طراحی و برداشتن گام‌های موثر برای عملیاتی‌کردن این مفاهیم تاکید کرده است.
حاجیان‌زاده بهمن سال 1392 در آیینی که برای انتصاب معاون تولید و مدیرکل جدید کانون استان تهران برپا شده بود در سخنانی به صراحت گفت که به دنبال «طرحی نو در انداختن است»، تا جایگاه ویژه‌ای برای مشاوران قایل شود و این مفهوم را نهادینه کند که حوزه مشاوره باید نقش تعیین‌کننده‌ای در تصمیم‌سازی داشته باشد.
 مدیرعامل کانون همان زمان تاکید کرد که کانون باید از این طریق دارای پشتوانه‌های فکری و تحلیلی باشد و مدیران آن نیز از این پشتوانه‌ها بهره‌مند شوند و از آن حمایت کنند به همین دلیل این شوراها را تشکیل می‌دهیم  تا همه ‌تصمیم‌ها بر اساس تکیه بر خرد جمعی گرفته شود.